.jpeg)
این افزایش ترافیک به نوبه خود، میتواند به بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو کمک کند، زیرا ترافیک وبسایت یکی از عوامل مهم در الگوریتمهای جستوجو است. در نتیجه، این یک ابزار قدرتمند است که ثابت کرده است برای مشاغل در هر اندازه و صنعتی موثر است. یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی ایمیلی موفق، تقسیم سازی لیست ایمیل شماست. این به این معنی است که مشترکین خود را بر اساس علایق، رفتارها یا جمعیت شناسی آنها به گروه های کوچکتر تقسیم کنید.
این به بهبود قابلیت تحویل ایمیل شما کمک می کند و تضمین می کند که پیام های شما به افراد مناسب می رسد. بازاریابان از داده ها برای ایجاد محتوای هدفمندتر و مرتبط تر برای مشترکین خود استفاده خواهند کرد. در آینده، ما میتوانیم انتظار داشته باشیم که ایمیلهای تعاملی و جذابتری را ببینیم که ویدیوها، GIFها و انیمیشنها به طور فزایندهای رایج میشوند. طراحی ریسپانسیو نیز همچنان مهم خواهد بود، زیرا افراد بیشتری به ایمیل های خود در دستگاه های تلفن همراه دسترسی پیدا می کنند.
.jpeg)
توانایی ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان
به آنها هشدار دهید که زمان تمدید فرا رسیده است (آنها از یادآوری قدردانی خواهند کرد!) از آنجایی که اطلاعات به زمان حساس است، ایمیل را ساده، سرراست و واضح ارسال کنید. اگر در مارکتینگ محصولات و خدمات خود نیاز به مشاوره دارید به صفحه آموزش بازاریابی فروش مدیرنو مراجعه فرمایید یا با کارشناسان ما در تماس باشید. ایمیلها میتوانند به سرعت و به راحتی ارسال شوند و انواع مختلف محتوا مانند متن، تصاویر، و لینکها را شامل شوند. همچنین، ایمیلها به راحتی در دستگاههای مختلف مانند کامپیوترها، تبلتها، و گوشیهای موبایل قابل مشاهده هستند.
یک کسبوکار کوچک میتواند با چند صد مخاطب شروع کند و بهمرور به هزاران یا حتی میلیونها کاربر برسد. ابزارهای ارسال ایمیل مانند Mailchimp و HubSpot امکان مدیریت کمپینهای بزرگ با شخصیسازی بالا را فراهم میکنند. بیاموزید چگونه به سطح بالاتری برسانید و کمپینهایی ایجاد کنید که به تبدیل انجام دهند.
ایمیلی که در طول روز دریافت میشود، نسبت به ایمیل ارسال شده در شب نرخ باز شدن بسیار متفاوتی دارد. به این فکر کنید که به احتمال زیاد، مخاطبان شما چه زمانی ایمیلهای خود را چک میکنند. اگر قصد دارید که ایمیلهایتان را در حین کار کردن دریافت کنند، احتمالاً ارسال ایمیلهای شما بین ۹ تا ۱۷ (به غیر از روزهای تعطیل) نتیجه بهتری خواهد داشت. ایمیلهای خود را در زمانهای مختلف ارسال کنید و نرخ باز شدن و تعداد کلیکها را با یکدیگر مقایسه کنید.
این مساله میتواند به کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) و بهبود رتبهبندیهای SEO کمک کند، زیرا موتورهای جستجو این تعاملات را به عنوان نشانههایی از ارزش و جذابیت محتوای شما تفسیر میکنند. این ابزارها بر اساس اقدامات و رفتار مشترک، ایمیلهای هدفمند و شخصیسازیشدهتری را امکانپذیر میکردند. علاوه مگ سئو بر ترویج فروش و تخفیف، از ایمیل مارکتینگ می توان برای ایجاد سرنخ، حفظ مشتری و آگاهی از برند نیز استفاده کرد. خبرنامههای ایمیلی راهی عالی برای اطلاعرسانی به مشتریان درباره اخبار شرکت، مقالات جدید و بهروزرسانیهای مهم است. این ایمیلها معمولاً بهصورت هفتگی یا ماهانه ارسال میشوند و به حفظ تعامل با مشتریان کمک میکنند.
روشهایی مانند فرمهای ثبتنام، تأیید دو مرحلهای (Double Opt-in) و عضویت داوطلبانه باعث افزایش اعتبار ارسالکننده میشود. ایمیلهای تبلیغاتی یکی از موثرترین روشها برای اطلاعرسانی درباره محصولات و ویژگیهای جدید است. برندهایی مانند اپل و سامسونگ از ایمیل مارکتینگ برای معرفی محصولات تازه و ارائه پیشنمایشهای انحصاری به مشتریان وفادار استفاده میکنند. ایمیل مارکتینگ یکی از بالاترین نرخهای بازگشت سرمایه (ROI) را در میان روشهای بازاریابی دارد. طبق گزارش Litmus (2023)، به ازای هر ۱ دلار سرمایهگذاری در ایمیل مارکتینگ، کسبوکارها بهطور متوسط ۴۲ دلار درآمد کسب میکنند.
برای استفاده از این ابزار، ابتدا باید یک حساب کاربری در سامانه ارسال ایمیل میل چی ایجاد کنید و بعد از سرویس استفاده کنید. این یعنی همه ایمیلها نباید فقط به قصد فروش باشند؛ بلکه باید پیامهای تعاملی نیز بفرستید تا مشتری بفهمد برای شما ارزشمند است. برای مثال، ایمیل خوش آمدگویی یک نمونه ایمیل مارکتینگ تعاملی بسیار مناسب محسوب می شود.
از تقسیم بندی مخاطبان استفاده کنید
مشترکینی دارید که رادار را رها کرده باشند؟ اگر شخصی حداقل شش ماه است که با ایمیل های شما درگیر نشده است، یک کمپین فعال سازی مجدد بفرستید یا حتی {سئو مگ|} درخواست انتخاب مجدد کنید. براساس GDPR (مقررات حفاظت از داده اروپا)، یک فرد حق دارد نحوه استفاده از داده های خود را دیکته کند. عمل لغو اشتراک کاملاً در این حقوق قرار دارد، بنابراین این گزینه باید همیشه در دسترس باشد.
.jpeg)
۹) ایمیلهای خود را شخصیسازی کنید
این ابزار برای افرادی که دنبال رشد لیست ایمیلی و افزایش تعامل مخاطبان هستند، انتخابی ایدهآل محسوب میشود. SendinBlue یک ابزار قدرتمند برای ارسال ایمیلهای تبلیغاتی و خودکارسازی ارتباط با مشتریان است. این پلتفرم دارای امکاناتی مانند ایمیلهای ترنزکشنال، کمپینهای اتوماسیون و بخشبندی پیشرفته مخاطبان است که برای کسبوکارهای B2B و B2C بسیار مفید است. پاکت یک سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی است که به کسبوکارها امکان ارسال ایمیل انبوه و پیگیری عملکرد کمپینها از طریق گزارشهای تحلیلی را میدهد.
- هنگامی که یک لیست ایمیل قوی دارید، مهم است که محتوای جذاب و ارزشمندی ایجاد کنید که مشترکین شما را علاقه مند نگه دارد.
- برنامه Brevo دارای ویژگی بهینهسازی زمان ارسال خاص دارد که از یک الگوریتم یادگیری ماشین برای پیدا کردن بهترین زمان برای ارسال به مخاطبان خاص شما استفاده میکند. {
- پاکسازی لیست، فرآیند حذف آدرسهای ایمیل اشتباه یا غیرفعال (برای مدت طولانی) از لیست ایمیل اصلی است. |}{
- تجزیه و تحلیل این دادهها به شما کمک میکند تا درک کنید کدام بخشها موفق بوده و کدام بخشها نیاز به بهبود دارند. |}
- از طرفی، مردم به پیام های بازاریابی در صندوق پیام های اینستاگرام یا توئیتر خود هم اهمیت چندانی نمی دهند. {
- ابزارهای تحلیلی برای ایمیل مارکتینگ به شما کمک میکنند تا عملکرد کمپینها را بررسی کنید. |}
موضوع بحث این مقاله ما در رابطه با 20 مورد از بهترین تکنیکهای بازاریابی میباشد. زمانی که بازار خود را تحلیل میکنید، ساختن یک طرح و نقشه و ارائه ی محتوای آموزشی برای تلفنهای همراه هوشمند شما را وارد یک راه طولانی میکند. پیگیری نتایج تنها راهی است که به شما نشان میدهد که چه چیزهایی حقیقتاً کارگشا و موثر هستند.
دیدگاه خود را بنویسید لغو پاسخ
با ماندن در بالای این روندها و گنجاندن آنها در کمپین های بازاریابی ایمیلی خود، کسب و کارها می توانند جلوتر از روندها باشند و به موفقیت خود ادامه دهند. در اینجا برخی از تحولات کلیدی که در آینده بازاریابی ایمیلی باید مراقب آنها بود، آورده شده است. راهاندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق نیازمند برنامهریزی دقیق و اجرای درست هر مرحله است. از تعیین اهداف تا تحلیل نتایج، همهچیز باید بهینهسازی شود تا نرخ باز شدن (Open Rate) و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا برود. خیلی از شرکتها برای تبلیغات محصولاتشان، اطلاعرسانی به مخاطبان، اهداف ریمارکتینگ یا ارسال خبرنامه، از بازاریابی ایمیلی استفاده میکنند. تماسهای به اقدام (CTA) شما میتوانند به طور قابلتوجهی بر روی نرخ کلیک در ایمیلهای شما تأثیر بگذارند.
۸ استراتژی ایمیل مارکتینگ
این امر به ویژه در هنگام ارسال مقالات یا بلاگ پستها از طریق ایمیل اهمیت دارد زیرا میتواند باعث ترافیک بیشتر صفحات مورد نظر در سایت شود. این به معنای هدف قرار دادن افراد مناسب و ارائه یک دلیل قانع کننده برای ثبت نام است. خواه از طریق انگیزهای مانند تخفیف یا منبع رایگان باشد، یا صرفاً با ارائه محتوای ارزشمند، واضح است که چرا مردم باید در ایمیل های شما مشترک شوند. این به این معنی است که می توانید کمپین های ایمیل خود را برای گروه های خاصی از افراد تنظیم کنید و شانس درگیر شدن آنها با محتوای خود را افزایش دهید. علاوه بر این، رسانههای اجتماعی میتوانند بینشهای ارزشمندی در مورد آنچه مخاطبان شما به آن علاقه دارند ارائه دهند، به شما امکان میدهند محتوای ایمیل مرتبطتر و جذابتری ایجاد کنید. انتخاب ابزار مناسب برای ایمیل مارکتینگ، تأثیر زیادی در موفقیت کمپینها دارد.
برای اینکه بتوانید در کمپین بازاریابی ایمیلی خود موفق باشید، نیاز است که از استراتژیهای بهینه برای ایمیل مارکتینگ بهره ببرید. اما منظور از استراتژی موفق در ایمیل مارکتینگ چیست؟ در ادامه به ۱۲ مورد ضروری اشاره شده است. این شرکت اخیرا به خاطر دشوار کردن فرایند لغو اشتراک برای کاربران با چالشهای قانونی روبرو شده است. یافتهها نشان میدهد که کاربران برای لغو عضویت خود در آمازون باید صفحات زیادی را ورق بزنند و مدام با علائم هشداردهنده روبرو میشوند. با سادهسازی فرایند لغو عضویت برای کاربران، بهخصوص برای اعضای فهرست ایمیلیتان، از این مشکل اجتناب کنید. همچنین با این روش میتوانید فهرست مشترکان ایمیلی را اصلاح کنید و فقط افرادی را نگه دارید که بیشترین مشارکت و تعامل را با شما دارند.
بازاریابی ایمیلی در عصر دیجیتال
ایمیلها میتوانند بهطور کامل بر اساس رفتار و نیاز مشتریان شخصیسازی شوند. فرمول های مختلف خط موضوع ایمیل، قالب های محتوا و CTA ها را آزمایش کنید. ببینید کدام یک بهترین تعامل را دارند و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. پیشهدر ایمیل (یا متن پیشنمایش) قطعهای از متن است که بعد از خط موضوع ایمیل برای مشتریان خاص ایمیل، بهویژه در دستگاههای تلفن همراه ظاهر میشود. با رعایت این نکات، میتوان احتمال اسپم شدن ایمیلها را کاهش داد و نرخ تعامل کاربران را افزایش داد.
برای اجرای موفق ایمیل مارکتینگ، باید لیست ایمیلها را مرتبسازی و بهروز نگهداشت. ارسال ایمیل به آدرسهای نامعتبر، غیرفعال یا تکراری باعث کاهش نرخ باز شدن (Open Rate) و افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) میشود. ایمیلهای بازاریابی میتوانند شامل خبرنامهها، پیشنهادهای ویژه، تخفیفها، اطلاعرسانیها و ایمیلهای پرورش سرنخ باشند.
برای رسیدن به بهترین نتیجه هر بار فقط یک مؤلفه را تغییر دهید تا بتوانید بفهمید که چه چیزی واقعاً تفاوت ایجاد میکند. محتوای ایمیلهای خود را با هم ترکیب کنید و لینکهایی که انواع مختلف محتوا را دارند، به اشتراک بگذارید. سعی کنید مخاطبان را به پستهای وبلاگ، مطالعات موردی مفصلتر، سریالهای ویدئویی و دیگر رسانههای منتخب ارجاع دهید. سابجکت لاین یا عنوان ایمیل شما اولین چیزی است که مخاطبانتان خواهند دید. طبق تجربههای بررسی شده، غالباً ایمیلها بر اساس موضوعاتشان توسط مخاطب باز میشوند و اگر آن موضوع جذاب و گیرا نباشد، بر روی آن کلیک نخواهند کرد. بههمین دلیل مهم است که وقت خود را صرف سابجکت لاین کنید تا تعداد کلیک بیشتری داشته باشید.
آینده طراحی ایمیل
برای درک بهتر اثربخشی استراتژیهای بازاریابی ایمیلی، ضروری است که عملکرد ایمیلها را به طور مداوم تحلیل و بررسی کنید. استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics به شما کمک میکند تا نرخ کلیک، ترافیک و سایر معیارهای کلیدی را بررسی کنید. این دادهها میتوانند در بهبود مستمر استراتژیهای ایمیلی شما بسیار مؤثر باشند.
متن پیش نمایش خود را در نظر بگیرید
قبل از جمعآوری هر گونه داده مشتری، حاشیهنویسی مشتری اصیل را بدست آوردن ضروری است. این به این معناست که باید مشتریان در مورد نوع جمعآوری داده، هدف آن و چگونگی پردازش آن آگاه سازید. هرچه دربارهٔ کمیپنهای ایمیل b2b اطلاعات بیشتری داشته باشید، استراتژی شما با قدرت بیشتری به ثمر خواهد نشست.
ما هفتهای یک ایمیل پروپیمون آموزشی از دنیای جذاب مارکتینگ ارسال میکنیم. با داشتن نرمافزار اتوماسیون ایمیل مناسب، میتوانید یک قدم جلوتر بروید و با استفاده از منطق if/then/else، توالیهای پیچیده اتوماسیون ایمیل را تنظیم کنید. این نوع از سری ایمیل ها برای پرورش سرنخ و امتیازدهی سرنخ بسیار موثر است.
ارسال منظم محتوای ارزشمند و مرتبط می تواند به بیزینسها کمک کند تا در ذهن مشتریان خود باقی بمانند، خرید مجدد را تشویق و وفاداری مشتری را تقویت کند. ایمیلهایی که برای کاربر جدید ارسال میکنید باید در راستای موضوعات مورد علاقهٔ او باشد. طبق تحقیقاتی که Chadwick Martin Bailey انجام داده است، ۲۶ درصد از همهٔ مشترکین b2b در خبرنامهٔ ایمیلی شما ثبتنام میکنند. احتمال کمی وجود دارد وقتی برای مشترکین کارت دعوت ارسال میکنید، همه بتوانند در ایونت شرکت کنند.
اولین کسی که از ایمیل به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کرد، گری توئرک بود. او ۴۱ سال پیش توانست به صورت انبوه ۴۰۰ ایمیل را برای مشتریان سازمان تجهیزات دیجیتال ارسال کند. اما به اعتقاد خودش باید لقب پدر ایمیل مارکتینگ را میگرفت؛ چرا که به صورت هدفمند ایمیلها را ارسال می کرد. ایمیل مارکتینگ تنها در صورتی موفق است که ایمیل ها واقعا به inbox کاربران برسند. مشکلات تحویل دهی (Bounce, Spam, Blacklist)، بهینه سازی دامنه فرستنده (SPF, DKIM, DMARC) و اعتبار دامنه، موضوعاتی کاملا فنی اما حیاتی در موفقیت کمپین های ایمیلی هستند. اگر برند نتواند ارزش منحصر به فرد و محتوای معناداری ارائه دهد، پیام هایش در میان انبوهی از اسپم ها نادیده گرفته خواهد شد.
پایش مستمر و تحلیل دادهها برای بهبود استراتژی ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. بررسی عملکرد کمپینها و استفاده از دادهها برای اصلاح و بهینهسازی استراتژیهای آینده کمک میکند تا نتایج بهتری کسب کنید. برای مشتریان خود چه از طریق وبسایت، چه در فروشگاه و چه از طریق یک رویداد، مشخص کنید که در انتخاب ایمیلهای شما تصمیم میگیرند. اگر میخواهید از شخصیسازی به عنوان یک استراتژی ایمیل استفاده کنید، این کار را به روشی معنادار انجام دهید. با توجه ویژه به نیازها و تاریخچه مشتری، برای آنها ایمیلهای مرتبط ارسال کنید. نمایش محتوای تولید شده توسط کاربر علاوه بر کمک به افزایش نرخ کلیک و تبدیل، نقش مهمی در ساخت جامعهای پیرامون برند شما ایفا میکند.
{بهینهسازی لینکها و محتوای ایمیل
|}ازآنجاکه استراتژی ایمیل مارکتینگ مدام در حال تکامل است و روندهای مختلف میآیند و میروند، عاقلانه این است که روی کمک تیمتان حساب کنید. بخشهای مختلف شرکت میتوانند در تحقق استراتژی ایمیل مارکتینگ 2021 با هم همکاری کنند و اطلاعات و دادههای زیادی جمعآوری کنند. دورکاری بسیار خستهکننده است، پس از ابزار افزایش بهرهوری استفاده کنید و عملکرد افرادتان را ارتقا دهید. بازاریابی ایمیلی موثر، نرخ تبدیل و بازگشت سرمایه را بهینه میکند و با ترکیب تلاشها و بهینهسازی نیروی کار، سریعتر به اهدافتان میرسید. در حالی که کانال های بازاریابی مختلف زیادی در دسترس کسب و کارها وجود دارد، بازاریابی ایمیلی مزایای منحصر به فردی دارد. برخلاف رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی به کسبوکارها اجازه میدهد پیامهای هدفمند را به بخشهای خاصی از مخاطبان خود ارسال کنند.
حتی اگر شما توانایی ارسال پیغامی با ظاهر شیک و فانتزی دارید، این کار را نکنید. مگر اینکه شما درواقع از لحاظ گرافیکی با استعداد بوده و بتوانید طرحی خاص و جذاب ارائه دهید. در خاتمه، سعی نکنید با ارسال نامهای گروهی به شرکتها در وقت صرفهجویی کنید. ارسال ایمیل در یک روز یا روزهای هفته، به مشترکین شما کمک میکند تا بدانند که چه روز و ساعتی باید منتظر ایمیل شما باشند. ایمیلهایی که دیر بارگذاری میشوند، احتمالاً کاربران را از ادامه تعامل با ایمیل منصرف خواهند کرد.
یک قالب مناسب حاوی شماره صفحه، تعداد مقالات و طول هر قسمت را در هرنسخه برای خبرنامه خود طراحی کنید. ارسال منظم ایمیلهای حاوی اخبار، مطالب آموزشی، یا پیشنهادات ویژه میتواند باعث ایجاد ارتباط مداوم و تقویت وفاداری به برند شود. با وجود سال ها تبلیغات و هیاهو در مورد این موضوع که پست الکترونیک مرده است هنوز هم پست الکترونیک منبع با ارزشی برای صاحبان تجارت خرد و کوچک محسوب میشود. هنوز هم مشتریان و مصرف کنندگان بوسیله ایمیلهای فروش و تبلیغاتی بمباران میشوند.
بخشی از گزارش هاباسپات از بازاریابی درونگرا در سال ۲۰۲۲ را در تصویر زیر مشاهده بفرمایید تا به قدرت ایمیل مارکتینگ ایمان بیاورید. در اینجا چند ایده ساده شخصیسازی ایمیل برای کمک به افزایش نرخ کلیک و تبدیل شما وجود دارد. مردم معمولاً از وقتی که برندها نکات شخصی را اضافه می کنند و به جزئیات کوچک توجه می کنند، قدردانی می کنند. وقتی نوبت به ایجاد احساس ارزشمندی و درک ما به عنوان یک مشتری میرسد، کمی تلاش میتواند راهگشا باشد. علاوه بر این، ایجاد تیترهای موضوعی جذاب و پیش نمایش متنی که مشترکین را ترغیب می کند تا ایمیل های شما را باز کنند، بسیار مهم است. یک موضوع واضح و مختصر که به طور دقیق محتوای ایمیل شما را منعکس کند، می تواند نرخ باز شدن ایمیل شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
طبق گزارش Campaign Monitor، ایمیلهای شخصیسازیشده نرخ باز شدن ۲۶٪ و نرخ کلیک ۱۴٪ بالاتری دارند. این محصولات بر اساس خریدهای قبلی شما پیشنهاد میشوند.” تأثیر بیشتری از یک پیام عمومی دارد. MailChimp یکی از محبوبترین ابزارهای ایمیل مارکتینگ در دنیا است که امکاناتی مانند اتوماسیون ایمیل، تست A/B، تحلیل دادهها و طراحی ایمیلهای تعاملی را ارائه میدهد. این پلتفرم به کسبوکارهای کوچک و بزرگ کمک میکند کمپینهای مؤثری ایجاد کنند. با کاربران ارتباط برقرار کنید و با شخصی سازی ایمیلهایی که ارسال میکنید، بیشترین ارزش ممکن را برای آنها فراهم کنید.
{۱۴ مدل استراتژی موفق برای ایمیل مارکتینگ
|}به اطلاع مخاطبان برسانید اگر در چارچوب زمانی تعیین شده در این کمپین شرکت نکنند، ممکن است یک مزیت ارزشمند را از دست بدهند. شرکت در نمایشگاهها، کنفراسها با سخنرانها، موضوعات و غرفههای مختلف برای افراد بسیاری هیجانانگیز است. پس با ارسال یک ایمیل دعوتنامه، از مشتریان بالقوهٔ خود برای حضور در ایونت، نمایشگاه یا کنفرانس استفاده کنید. میخواهید بدانید ایمیل مارکتینگ b2b با b2c چه فرقی دارند؟ به خواندن ادامه دهید تا کاملا این موضوع برایتان جا بیفتد. براساس آمار، حدود 85 درصد از بازاریابان B2B از ایمیل برای ایجاد سرنخ استفاده میکنند.
همچنین تله های هرزنامه را رد می کند و به عنوان مدرکی برای رضایت مشترک عمل می کند. دوره حضوری آموزش دیجیتال مارکتینگ مشهد که همه مباحث مربوطه را به طور کامل به شما خواهیم گفت.
در دنیایی که روز به روز پلتفرم های ارتباطی نوظهورتر می شوند، بازاریابی ایمیلی همچنان یکی از موثرترین، مقرون به صرفه ترین و پایدارترین کانال های ارتباطی برای برندها باقی مانده است. در حالی که تست A/B میتواند یک استراتژی موثر باشد، ایجاد چندین ایمیل برای یک کسب و کار کوچک میتواند زمان بر و غیر واقعی باشد. برای شروع، جنبههای سادهتر ایمیلهای خود را آزمایش کنید، مانند سرفصلها و پیشنمایش متن.
این اهداف میتوانند شامل افزایش فروش، افزایش تعامل کاربران، جمعآوری لید (Lead) یا آگاهی از برند باشند. طبق گزارش HubSpot (2023)، کمپینهایی که اهداف مشخصی دارند، ۳۵٪ نرخ بازدهی بالاتری دارند. ایمیلهای نظرسنجی به کسبوکارها کمک میکنند نظرات مشتریان را درباره محصولات و خدمات خود جمعآوری کنند. طبق دادههای SurveyMonkey، ایمیلهای نظرسنجی تا ۳۴٪ نرخ پاسخدهی بالاتری نسبت به سایر روشها دارند. طبق تحقیق Baymard Institute، حدود ۷۰٪ از خریدهای آنلاین نیمهکاره رها میشوند.
البته، تبلیغات و ویژگیهای محصولات جدید هم ارزش ارائه میدهند، اما مصرفکنندگان انتظار دارند این نوع محتوا را ببینند، بنابراین به عنوان محتوای استثنایی نمیآید. اتوماسیون بازاریابی به شما امکان ارسال ایمیلهای به موقع و مرتبط بدون مداخله دستی مداوم را میدهد. ایجاد ایمیلهای خوشآمدگویی اتوماتیک، یادآورهای سبد خرید ترک شده و دنبالههای پرورشی برای راهنمایی مشترکان در طول مسیر مشتری میتواند منجر به نتایج موفقیتآمیزتری شود. کمپین های بازاریابی ایمیلی را می توان به میزان بیشتری نسبت به کمپین های موجود در رسانه های اجتماعی شخصیسازی کرد. در بازاریابی ایمیلی شما گروههای مخاطبان خود را تقسیمبندی می کنید، یا می توانید از نام مشترکین در موضوع ایمیل و محتوای آن استفاده کنید. یکی از مزیتهای کلیدی ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با سایر کانالهای بازاریابی، امکان ارسال ایمیلهای مناسب از طریق تقسیمبندی مخاطبان است که کمپینهای هدفمند و دقیقتری را به همراه دارد.
حتما در زمان طراحی سایت خود از طراح بخواهید که بخش خبرنامه را برای شما فعال کند. آنها می توانند شخصیت برند شما را به نمایش بگذارند، محتوای ارزشمندی را برای فالوورهای شما ارائه دهند و به شما کمک کنند تا در صنعت خود مشارکت مثبت داشته باشید. همچنین ما در مقاله ایمیل مارکتینگ چیست؟ به تفکیک ابزارهای مناسب برای خبرنامه را معرفی کردیم پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید. هدف اصلی ساخت ایمیل مارکتینگ اینست که با ارسال پیامهای مرتبط، مفید و شخصیسازی شده، ارتباط مؤثری با مشتریان برقرار کرده و آنها را به خرید یا اقدامهای دیگر ترغیب کند. ایمیلهایی که خوب نگارش شده و از محتوای جذابی برخوردارند میتوانند ابزاری ارزشمند برای جذب مشتری محسوب شوند. ایمیلهای شخصیسازیشده بر اساس اطلاعات دریافتی از مشتری، مانند نام، تاریخ خرید قبلی یا حتی علاقهمندیهای او، نرخ تعامل بالاتری دارند.
با این حال، در حالی که خوب است از این اعداد آگاه باشید، از فهرست کردن بیش از حد در مورد اهمیت آنها خودداری کنید. با تمرکز بر بهترین شیوههای ایمیل، با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و با تبدیل کاربران به خریدار، کسب و کار خود را توسعه خواهید داد. ایمیل خوشامدگویی اولین قدمی است که یک سازمان برای کاربران جدید خود برمیدارد. ایمیلهای خوشامدگویی نرخ بازشدن ایمیل را 4 برابر افزایش میدهد و 320 درصد درآمد بیشتری را نسبت به سایر ایمیلهای تبلیغاتی ایجاد میکند. بخشهای مختلف شرکت میتوانند در تحقق استراتژی ایمیل مارکتینگ ۲۰۲۱ با هم همکاری کنند و اطلاعات و دادههای زیادی جمعآوری کنند. بازاریابی ایمیلی نیز وسیله ای قدرتمند برای به اشتراک گذاری محتوای برند شما است.
ایمیل خوش آمدگویی رایج ترین نمونه پاسخگوی خودکار است و اکثر سرویس های ایمیل مارکتینگ دارای عملکرد پاسخگوی خودکار هستند. اولین کمپین email marketing در سال 1978 توسط گری تورک، یک بازاریاب در Digital Equipment Corporation ارسال شد. Thuerk یک ایمیل انبوه برای تبلیغ خط جدید کامپیوترهای DEC ارسال کرد که منجر به فروش 13 میلیون دلاری شد. علیرضا مطلبی کارآفرین و خالق برند پتانسیل، یکی از چهرههای شناختهشده در حوزه رشد فردی و توسعه کسبوکار است.
اگر تصمیم گیرنده نداند شما که هستید، نام فردی را بهعنوان معرف در خط موضوع ذکر کنید. اشاره به طرحی که دارید یا نتایج تجاری که برای مشتریانتان تحقق بخشیدهاید نیز خوب است. مطالعات انجام شده توسط تحلیلگران بازاریابی با شرکت Litmus به طور مداوم نشان داده است که تقریباً نیمی از کل ایمیلها در دستگاههای تلفن همراه باز میشوند. به این معنی که اگر ایمیل شما به درستی در سیستمعاملهای تلفن همراه نمایش داده نشود، نیمی از مخاطبان شما فکر میکنند که نمیدانید چگونه یک ایمیل را به درستی ارسال کنید.
سرآغاز، تصاویر و تماسهای عمل به منظور بهینهسازی استراتژی ایمیل شما را آزمایش کنید. این نکات ساده میتواند خواندن ایمیلهای شما را آسانتر کند و در نهایت پیام شما را راحتتر به مشترکان برساند. این تغییرات کوچک میتواند تفاوت بین ایمیلهایی باشد که بلافاصله بایگانی میشوند و ایمیلهایی که مشترکان تا آخر آن را میخوانند. خبرنامهها را نیز به صورت هفتگی و در اواسط هفته روزهای دوشنبه، سهشنبه ارسال کنید. کمپینهای فصلی، روند بازار، رفتار متغیر مشتری و ترفندهای بازاریابی روی پیام برند شما اثرگذار است. همچنین یک فراخوان قرمز در انتهای ایمیل اضافه کردهاند که مشتری میتواند در زمان باقیمانده، سریع با محصول درگیر شود.
ایمیلهای خوش آمد به طور کلی دارای میانگین نرخ باز شدن بیش از 86٪ هستند و ارزش استفاده از آنها را دارند. اکثر خدمات ایمیل مارکتینگ ، از جمله اتوماسیون های بازاریابی داخلی Shopify ، به شما امکان می دهند پس از پیوستن یک مشترک جدید به لیست پستی شما، یک ایمیل خوش آمدگویی خودکار ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که ایمیل خوش آمدگویی شما همیشه سبز و مرتبط با تازه واردان است. کمپینهای ایمیل b2b باید به تقویت رابطه با مشتری پس از فروش ادامه دهند.
عادات خرید، نرخ باز کردن ایمیل و محصولات و خدمات محبوب مشتریان را بررسی کنید و سپس ایمیلی متناسب با رفتار آنها طراحی کنید. در این حالت، ایمیل هدفمند شما با دکمه «دعوت به خرید»، مزایای این خرید را به آنها یادآوری میکند. امیدواریم این مقاله به شما ایده بهتری از دنیای بازاریابی ایمیلی داده باشد. اما با برداشتن یک مرحله در یک زمان، هر کسی می تواند از ایمیل مارکتینگ برای رشد کسب و کار خود استفاده کند. در این بخش بر روی استراتژی ایمیل مارکتینگ و بهترین شیوه ها برای انجام بازاریابی ایمیلی به خوبی تمرکز می کنیم.
- ۰ ۰
- ۰ نظر