استراتژی کلمات کلیدی در 3 دقیقه + 6 ابزار و راهکار رایگان

۱ بازديد
استراتژی انتخاب کلمات کلیدی

صرف مهم بودن یک کلمه کلیدی برای رقبا‌، به معنی مهم بودن آن برای شما نیست. با این حال، پی بردن به اینکه جایگاه رقبای شما در این کیوردها چگونه است، یک راه عالی برای کمک به شماست تا لیست کلمه‌های کلیدی خود را ارزیابی کنید. اگرچه هر روز تعداد بیشتری از کلمه‌های کلیدی توسط ‌گوگل رمزگذاری‌ می‌شوند‌، یک روش هوشمند دیگر برای پیدا کردن کلمات کلیدی این است که بفهمید ‌وب‌سایت شما در حال حاضر روی چه کلماتی بالا می‎آید. تحقیق برای به دست آوردن کلمات کلیدی یا همان کیورد ریسرچ (Keyword Research) مهم‌ترین قدم، پیش از آغاز تولید محتواست.

Seed Keywords

ممکن است در نهایت بتوانید برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول گوگل قرار بگیرید‌، اما اگر کسی هرگز آن کیورد را جستجو نکند‌، هیچ فایده‌ای برای شما ندارد و هیچ بازدیدی هم از سایت‌تان صورت نمی‎گیرد. محبوبیت عبارت کلیدی یا volume توسط MSV (میزان جستجوی ماهانه) اندازه‌گیری‌ می‌شود‌، که به معنای تعداد دفعات جستجوی کلمه کلیدی در هر ماه در میان همه مخاطبان است. ارزش هزینه به ازای کلیک (CPC) تا حدودی تعیین کننده ارزش و رقابت یک کلمه کلیدی مشخص است. برای کلمات کلیدی با هزینه به ازای کلیک بالا به سختی می‌توان رتبه خوبی در صفحه نتایج کسب کرد اما در صورت گرفتن رتبه بالا این کلمات کلیدی می‌توانند ترافیک مرتبط بالایی با شانس تبدیل زیاد به سمت وب سایت هدایت کنند. تحقیق کلمات کلیدی یعنی پیدا کردن و تحلیل کلماتی که مردم توی موتور های جستجو وارد می‌کنن، با هدف استفاده از اون اطلاعات برای یک هدف خاص، معمولاً برای بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یا بازاریابی کلی.

کلمه کلیدی چیست؟

    {
  • این کار می‌تواند منجر به انتخاب کلمات کلیدی نامربوط یا کم جستجو شود.
  • |}
  • مثلا کسی که عبارت “خرید کفش” را جستجو می‌کند احتمال آنکه هدفش خریدن باشد به مراتب بیشتر است و کاربری که عبارت “بهترین برند کفش” را جستجو کرده در مرحله تحقیق و بررسی بوده و به دنبال کسب اطلاعات و آشنایی با برندهای محبوب کفش است.
  • کار دیگری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مربوط به خودتان را پس از جستجو کردن لیست کنید و این لیست مخصوص را برای خودتان ایجاد کنید.
  • {
  • کلمه کلیدی همان کلماتی و عباراتی هستند که ما برای به دست آوردن اطلاعات در یک زمینه خاص، آن‌ها را در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر، جستجو می‌کنیم.
  • |}{
  • و گاهی بعضی اشتباهات در طی این فرآیند، می‌توانند ضررهای جبران ناپذیری به برند شما وارد کند.
  • |}
  • استفاده از کلمات کلیدی با قصد خرید در صفحات محصول به این دلیل توصیه می‌شود که ممکن است صفحات اطلاعاتی مثل بررسی یا ویژگی‌های محصول در جایگاه‌های اول صفحه نتایج رتبه بگیرند تنها در صورتی که کاربر نام محصول را در نوار جستجو وارد کند.

این‌ می‌تواند یک فرصت عالی برای‌تان باشد تا پیش از آن‌ها بتوانید جایگاه‌تان را روی آن کلمات در گوگل تثبیت کنید. تحقیق و آنالیز کلمات کلیدی رقیب به ما کمک می‌کند بفهمیم رقیبان برای چه کلمات کلیدی مرتبطی توانسته‌اند رتبه کسب کنند. در مثال زیر عبارت تقویم محتوایی را در ابزار Moz جستجو کردیم و به نرخ کلیک ۶۴ درصد رسیدیم که به این معنی است که از هر ۱۰۰ نفری که وب‌سایت در نتایج برای آن‌ها به نمایش درمی‌آید، ۶۴ نفر روی محتوای دارای عبارت تقویم محتوایی کلیک کرده‌اند. «کلمه کلیدی اصلی» (Focus/ Main Keyword) کلمه یا عبارت دقیقی است که موضوع اصلی محتوا را تشکیل می‌دهد و دقیقا می‌خواهیم برای آن در گوگل رتبه کسب کنیم. در ادامه چند مرحله به شما آموزش میدیم که می‌تونید از بهترین کلمات کلیدی سئو برای وبلاگ‌ها و مقاله‌هاتون در سئو در زنجان و دیگر سایت ها استفاده کنید. شما در گوگل trend برای دریافت اطلاعات کلمات باید خودتان کلماتی را که می خواهید میزان اهمیت آن ها را بدانید وارد کنید و میزان جستجوی آن ها را مشاهده کنید.

همچنین، نادیده گرفتن کلمات کلیدی مترادف و مرتبط می‌تواند باعث شود که فرصت‌های زیادی را از دست بدهید.نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، عدم به‌روزرسانی کلمات کلیدی است. بازار و نیازهای کاربران به‌طور مداوم تغییر می‌کنند، و شما باید با این تغییرات همگام باشید. به عنوان مثال، من این مقاله را در ویرایشگر نوشتم و مناسب‌ترین پیشنهادات کلیدواژه را برای رسیدن به امتیاز محتوای 91 بدون نیاز به بررسی SERP‌ها و صفحات رقیب برای کلمات کلیدی مرتبط درج کردم. ویراستار همچنین به من کمک کرد تا به طور طبیعی بنویسم و از دام‌های پر کردن کلمات کلیدی جلوگیری کنم. یکی از بزرگترین اشتباهات سئو کاران مخصوصا سئو کاران تازه کار، تکرار بیش از اندازه کلمات کلیدی در محتوا است.

برای تعیین دقیق هدف از خود بپرسید در نتیجه تحقیق کلمه کلیدی چه نتیجه‌ای می‌خواهید کسب کنید. تولید ترافیک، تولید «مخاطب راغب» (Lead)، افزایش فروش و غیره از اهداف رایج برای تحقیق کلمات کلیدی هستند. هدف شما هرچه باشد تأثیر زیادی در تحقیق واژگان کلیدی و نتایجی که کسب می‌کنید دارد.

۲. تحقیق کلمات کلیدی برای صفحه اصلی

در حالت ایده‌آل، شما باید کلمات کلیدی را اولویت بندی کنید که باعث جذب مشتریان و افزایش ترافیک Google Analytics شما می‌شود. یک کلمه کلیدی اطلاعاتی، معمولاً با ارائه راهنماها و پاسخ به سؤالات سروکار دارد و از کلماتی مانند چگونه، چرا و کلمات پرسشی دیگر استفاده می‌شود. در مقابل، کلمه کلیدی ناوبری، کاربران معمولاً به دنبال بازدید از یک صفحه برند خاص یا وبسایت مشخص می‌گردند. در نهایت، کلمات کلیدی معاملاتی و تجاری، کاربران به دنبال انجام یک اقدام مشخص هستند (مثل قصد خرید یک محصول). ابزار تحقیق کلمات کلیدی که برای شناسایی دشواری کلمات کلیدی در مرحله 3 استفاده کردیم، می‌تواند در این راه به ما کمک کند. این ابزار حجم جستجو را، بر اساس خوشه کلمات کلیدی و عبارات کلیدی به صورت جداگانه نمایش دهد.

اگر به دنبال پشتیبان سئو جهت مشاوره و انتخاب عبارات کلیدی سایتتان هستید هم اکنون با پشتیبان وب تماس بگیرید. در واقع هدف فروشگاه لپ تاپ از سئو، افزایش فروش است و افزایش ورودی بدون در نظر گرفتن هدف نه تنها به هدف آن کمک نمی‌کند بلکه باعث ایجاد هزینه خواهد شد. برای تحقیق و انتخاب بهتر کلمات کلیدی نیاز است مفهوم دقیق چند اصطلاح کلیدی این حوزه را بدانیم. برای این‌که دید بصری بهتری از موضوع و زیر موضوع‌ها داشته باشید، می‌توانید از «نمودارهای خوشه‌ای» (Cluster Diagram) استفاده کنید.

متأسفانه، ابزار رایگان Google Keyword Plann طیف وسیعی از کلمات را ارائه می‌کند که بررسی آن دشوار است. همچنین امکان فیلتر کردن کلمات، مشاهده تعداد بازدید در ماه، تعداد مشاهده در یک کشور خاص و دیگر موارد وجود داره. ولی فقط 2 تا ابزار وجود دارن که میزان سرچ ماهانه رو بر اساس اطلاعات خودشون ارزیابی میکنن. چیز باحالی که درمورد Seed Keywords وجود داره اینه که به شما کمک میکنه عباراتی رو پیدا کنید که مردم از اونها برای پیدا کردن این که شما چه چیزی تو سایتتون میفروشید استفاده میکنن.

مسئولیت اجتماعی آکادمی وبسیما این است که به جای نقد کردن دیگران، خودمان وارد عمل شویم و با تالیف منابع با کیفیت آموزش سئو با هدف انتقال دانش، کیفیت محتوای وب فارسی را چند قدم به جلو پرتاب کنیم. در این مرحله یک نمای کلی از سایت خود و اهداف اصلی در سئو خواهیم داشت. از این جا به بعد باید در مورد Keyword Targeting و انتخاب صفحات هدف متناسب با هر مفهوم کلید تصمیم‌گیری کنیم و به این کار تدوین استراتژی سئو می‌گوییم. اینکه بخواهیم همه عبارات را در گوگل جستجو کرده و پیشنهادات را از باکس جستجو جمع‌آوری کنیم کار ساده‌ای نیست. ابزارهای متعددی طراحی شده که این فرآیند را برای ما ساده و سریع می‌کند و یکی از بهترین نمونه‌ها ابزار ایرانی کیوردچی است. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله Search Intent را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد هدف کاربر و ماهیت محتوای ارائه شده به او کسب کنید.

یکی از ابزارهای دیگری که برای پیدا کردن کلمات کلیدی سوالی بسیار مشهور است، سایت Answer The Public است. این سایت بعد از وارد کردن عبارت مورد نظر تعداد بسیار زیادی از عبارات مورد جستجوی کاربران را به شما نمایش می‌دهد. برای تغییر و انتخاب کلمات کلیدی بهتر و بیشتر همیشه زمان دارید.شما می توانید آمارگیرهای خیلی قوی روی وب سایت خود نصب کنید و ورودی های سایت خود را بررسی کنید با این کار می توانید ببینید کاربران در سایت شما چه جستجوهایی انجام می دهند. با مشخص شدن این کلمات می توانید کلمه های کلیدی جستجو شده توسط کاربران را هم به لیست کلمات کلیدی خود اضافه کنید و در آینده برای این کلمات هم بهینه سازی انجام دهید. افراد متخصص خودشان را درگیر موارد بی اهمیت نمی کنند به جای اینکه 100 کلمه انتخاب کنید 20 کلمه هدفمند و کلیدی انتخاب کنید.

حجم جستجوی کلمه کلیدی را پیدا کنید.

اگر به کیورد پلنر دسترسی نداشته باشیم بهتر است از ابزارهایی استفاده کنیم که اطلاعات خود را مستقیما از گوگل دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مراجعه کنید. بعد از آن که لیست کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را به دست آوردیم نوبت به بررسی میزان جستجوی هرکدام می‌رسد. گفتیم که آمار جستجوی کلمه یکی از فاکتورهای مهم برای تعیین “کلیدی” و “ارزشمند” بودن آن است. درک هدف کاربر از جستجو به ما کمک می‌کند تا عبارت را برای همیشه از استراتژی خود حذف کنیم یا ماهیت صفحه را مگ سئو متناسب با نیاز واقعی‌ش انتخاب کنیم.

درجه سختی یا رقابت زیاد در یک عبارت موجب نمی‌شود که آن را از لیست کلمات هدف خود خارج کنیم ولی این سیگنال را به ما می‌دهد که ابتدا باید در کلماتی ساده‌تر و طولانی‌تر جایگاه کسب کنیم تا شانس موفقیت در چنین مفاهیمی را هم داشته باشیم. یک باور اشتباه وجود دارد که هرچه عبارتی کوتاه‌تر باشد؛ میزان جستجو و ارزش سرمایه‌گذاری آن بالاتر است در حالیکه عبارات چند کلمه‌ای و طولانی زیادی وجود دارند که هم رقابت در آنها ساده است و هم جستجوی قابل توجهی دارند. به عنوان مثال خرید گوشی آیفون ۱۴، ویژگی‌های لپ‌تاپ Dell XPS 15 و تخفیف‌های دیجی‌کالا جزو این دسته قرار می‌گیرند. و آنچه مخاطبان شما واقعاً می خواهند اغلب دو چیز کاملاً متفاوت هستند. برای تقویت این بینش، کمپین های بسیار موفق تری را نسبت به تمرکز بر کلمات کلیدی دلخواه ایجاد می کند.

استراتژی انتخاب کلمات کلیدی

برای مثال تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای ویدیویی یا نحوه نوشتن تقویم محتوایی همه از موضوعات بازاریابی محتوایی هستند. نکته مهم این است که بدون داشتن دسته‌بندی و ایده‌های منظم و دقیق نمی‌توانیم محتوایی تولید کنیم که پاسخ‌گوی سوالات کاربر در این حوزه باشد. یکی از چیزهایی که زیاد از کارشناس‌های سئو می‌شنویم، “قصد جستجو یا “Search intent” هست. این موضوع خیلی اهمیت داره، چون دلیل اینکه یه کاربر یه کلمه کلیدی خاص رو جستجو می‌کنه، خیلی مهمه.

اما چیزی که این چارت ها به شما نمیگن اینه که نتایج جستجو از همیشه شلوغ تر شدن. اون ها تعداد کلیک هایی که هر کدوم از رتبه ها دریافت میکنن رو ارزیابی میکنن. این نشون میده که ابزار ها از راه های مختلفی میزان جستجو رو ارزیابی میکنن.

وبلاگ‌ها در اغلب موارد اهداف خبری و اطلاعاتی دارند و بهترین محل برای هدف قرار دادن تعداد زیادی از مخاطبان و ایجاد ترافیک طبیعی هستند. تمامی توصیه‌هایی که برای تحقیق کلمات کلیدی ارائه کردیم برای صفحات وبلاگ نیز صادق هستند. برای درک هدف و مقصود کاربر از جستجو می توان یک ارزیابی با استفاده از جستجوی گوگل برای آن کلمه کلیدی انجام داد.

استراتژی انتخاب کلمات کلیدی

Long tail keywords یا کلمات کلیدی طولانی

این فهرست شامل عنوان کلمات کلیدی، طول کلمات کلیدی، حجم جستجو، سختی، KEI و... در بخش قبل گفتیم که شاخص کارایی کلمات کلیدی یا KEI می‌تواند به صورت کمی به ما در انتخاب کلمات کلیدی کمک کند. در دنیای دیجیتال امروز، دیده شدن محتوا بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر دیده شدن محتوای شما، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. کلمات کلیدی، پل ارتباطی بین شما و مخاطبانتان هستند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را در نتایج جستجو نمایش دهند. کلمه کلیدی می‌بایست پایه و اساس یک محتوا باشد و تمام موارد سئو، تبلیغات کلیکی و استراتژی محتوا بر اساس آن ساخته شود.

انتخاب کلمات کلیدی با حجم جست‌وجوی بالا به جذب ترافیک بیشتر کمک می‌کند. با این حال، توجه داشته باشید که کلمات با حجم جست‌وجوی بالا ممکن است رقابت زیادی داشته باشند. به عنوان مثال، اگر عبارت خرید لپ‌تاپ در ماه ۵۰,۰۰۰ بار جست‌وجو می‌شود، این کلمه حجم جست‌وجوی بالایی دارد. یکی دیگر از روش انتخاب کلمات کلیدی مناسب، استفاده از ابزارهای کاربردی می‌باشد.

با افزایش روز افزون استفاده از موتورهای جستجو، تحقیق کلمات کلیدی باید پایه و اساس هر کمپین بازاریابی دیجیتالی باشد. انتخاب کلمه کلیدی مناسب با هدف فهمیدن قصد کاربر از جستجو و انجام اقدامات لازم برای کسب رتبه در صفحه نتایج موتور جستجو انجام می‌شود. در این مطلب با صفر تا صد نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو و اصول و ابزارهای آن آشنا می‌شویم. هوش مصنوعی به‌عنوان یک ابزار قدرتمند، می‌تواند به ما در انتخاب کمک کند و این امکان را می‌دهد که محتوای خود را بهینه کرده و در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنیم.

به کار بردن مکرر کلمات در سایت، باعث ایجاد کیورد استافینگ(keyword stuffing) می‌شود که افت رتبه سایت در گوگل را به همراه دارد. رنک برین صفحات را بر حسب مفید بودن‌شان رتبه بندی می‌کند؛ این مفید بودن، برحسب  بررسی رفتار کاربر، میزان کلیک، مدت زمان حضور در صفحه و نرخ پرش، سنجیده می‌شود. استفاده از Ahrefs و SEMrush برای بررسی کلمات کلیدی که رقبا رتبه گرفته‌اند.۲. بررسی محتوای سایت‌های برتر در نتایج جست‌وجو و تحلیل نحوه بهینه‌سازی آن‌ها.۳. مقایسه بک‌لینک‌های رقبا (Backlinks) و بررسی منابعی که به آن‌ها لینک داده‌اند.

بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند می‌تواند باعث افزایش ترافیک ارگانیک، بهبود نرخ تبدیل و ارتقای جایگاه سایت شود. امتیاز «سختی» کاوشگر کلمات کلیدی همچنین می تواند به شما کمک کند تا گزینه های کلیدواژه خود را به عباراتی محدود کنید که بهترین امتیاز را در رتبه بندی دارید. هر چه امتیاز کلمه کلیدی بالاتر باشد، رتبه بندی برای آن عبارت دشوارتر خواهد بود. اما با استفاده از Surfer Keyword Research، می‌توانم ببینم که خوشه کلمات کلیدی دارای حجم جستجوی ماهانه 750 بار است. بر این اساس، من احتمالاً یک پست وبلاگ در این موضوع را در اولویت قرار می‌دهم. این داده‌های به دست آمده، به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مناسب برای استفاده درسئو را انتخاب کنید.

رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد.

پس از اجرای استراتژی کیورد تارگتینگ (keyword targeting strategy) ، باید عملکرد آن را برای بررسی میزان موفقت‌تان بررسی کنید. پس از بررسی با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) و گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)، استراتژی خود را اصلاح کرده و کلمات کلیدی ضعیف را حذف یا بهینه‌سازی کنید. برندهای معروف حجم جست‌وجوی بالایی داشته و سایت‌های جدید، شانس کمی برای رتبه گرفتن روی این کلمات دارند.

دومین فاکتور مهم در انتخاب یک عبارت توجه به هدف کاربر از جستجو است. هدف کاربر را می‌توان به 4 دسته اصلی شامل دانستن، خریدن، رفتن و انجام دادن تقسیم کرد. تمرکز این الگوریتم بر معنای کلمه کلیدی سرچ شده است و متناسب با مفهوم دریافت کرده از سرچ، نتایج را نشان می‌دهد. در واقع باعث شد گوگل به جای نمایش نتایج مبتنی بر کلمه کلیدی، قصد کاربر را از سرچ در نظر بگیرد و در راستای آن نتایج را نمایش دهد. این نوع الگوریتم، نوع محتواها را رصد می‌کند و در صورتی که محتواها ضعیف و بی‌کیفیت و یا کپی باشند و از کلمات کلیدی به میزان زیادی استفاده کرده باشند، آن‌ها را به کاربر نمایش نمی‌دهد. این نوع از کلمات کلیدی معمولا از 3 یا 4 کلمه تشکیل می‌شوند و حجم سرچ پایین‌تری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه دارند و رقابت در آن‌ها کمتر است؛ بنابراین امکان افزایش نرخ تبدیل به مشتری با کمک آن، بیشتر است.

پس بهتر است این نکات را گوشه ذهن خود داشته باشید و در عین حال به بهترین شکل سایت را بهینه کنید و با قدرت پیش بروید. بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی گزینه‌ای در گزارشات خود در اختیار شما می‌گذارند به نام سختی کلمه کلیدی. که قرار است نشان دهد که برای رتبه گرفتن در این کلمه کلیدی چه میزان باید تلاش کنید. برای این کار باید سعی کنید محتوای شما کامل‌تر و معتبرتر از محتوای ۳ لینک اول گوگل روی آن کلمه کلیدی خاص باشد.

به عنوان مثال یک فروشگاه لپ‌تاپ می‌تواند واژه رایگان را، به‌عنوان کلمه منفی اضافه کند. در نتیجه تبلیغاتش برای جست‌وجوهای دانلود رایگان نرم‌افزار لپ‌تاپ نمایش نمی‌یابد. یک شرکت خدماتی نیز با مسدود کردن کلمه استخدام، لینک‌خود را از کارجویان مخفی می‌کند. برای مثال، اگر می‌دانید که «جعبه کریسمس» از اکتبر تا دسامبر در بریتانیا شروع به افزایش می‌کند، می‌توانید محتوا را از ماه‌ها قبل آماده کنید و در آن ماه‌ها با توان بیشتری بر این کلمات کلیدی کارکنید.

مثلاً “بازاریابی اینستاگرام” شاید به نظر برسه که بهترین انتخاب برای رتبه‌گیری باشه چون میلیون‌ها جستجو داره، ولی همین موضوع رتبه‌گیری برای اون رو خیلی سخت‌تر می‌کنه. شما می تونید به این سایت ها مراجعه کنید و داغ ترین مطالب مرتبط با حوزه کاری خودتون رو پیدا کنید، عناوین کلمات کلیدی اون ها رو ببینید و در مورد اون عناوین محتوا تولید کنید. مقاله کلمات کلیدی طولانی در سئو این موضوع را به خوبی توضیح داده است، که می توانید اهمیت و استفاده صحیح از این کلمات را بیاموزید. ابزار Keyword Tool مرجع اصلی آمار جستجوی کلمات نیست و اطلاعات خود را از همان کیورد پلنر دریافت می‌کند. رفتار و ادبیات کاربران در فضای وب بسیار متنوع است ولی برخی از عبارت‌ها در ذهن جامعه بزرگتری از مخاطبین نقش بسته و جستجوی خود را مشابه با یکدیگر انجام می‌دهند.

آنالیز و ایده گرفتن از رقبا

این کلمات برای سایت‌های محلی، فروشگاه‌های فیزیکی، شرکت‌های خدماتی و کسب‌وکارهای کوچک فوق‌العاده‌اند. گوگل به طور معمول، نقشه و نتایج محلی را برای این جست‌وجوها نمایش می‌دهد. با این وجود، بهینه‌سازی و توجه به کلمات کلیدی مترادف، می‌تواند باعث افزایش تماس‌ها و مراجعه حضوری شود. ممکن است راهی برای توصیف کاری که انجام می دهید داشته باشید، اما مخاطبان شما چگونه محصول، خدمات یا اطلاعاتی را که ارائه می دهید را جستجو می کنند؟ پاسخ به این سوال اولین گام مهم در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است. و در نهایت  چگونه می توانید به ارائه بهترین محتوا در مورد بستنی کمک کنید. تا به جامعه کمک کنید و آنچه را که همه آن مردم در جستجوی آن هستند برآورده کنید؟ پرسیدن این سوالات یک مرحله برنامه ریزی مهم است که به تحقیق در مورد کلمات کلیدی شما کمک می کند.

پس اگه محتوای شما بتونه به خوبی جلوی چشم مخاطب تون قرار بگیره، شانس بیشتری برای جذب ترافیک دارید. به همین دلیل، باید اون جستجوها رو هدف بگیری و محتوایی تولید کنید که به شکل معنی‌داری اون کلمات کلیدی رو توش داشته باشه. کلمه کلیدی مناسب برای سایت تون اون کلمه ای هست که برای مخاطب شما مناسبه و بهتون کمک می‌کنه به هدف خاص خودتون برسید. یعنی ممکنه کلمات کلیدی که برای یه نفر دیگه خوبه، حتی اگه رقیب شما در همون زمینه باشه، برای شما مناسب نباشه. کلمه کلیدی مناسب، به طور ایده‌آل، اونی هست که بتونید توش رتبه بالایی بگیرید و به موضوعی مربوط باشه که برای مخاطباتون جذابه. تجزیه و تحلیل داده‌ها نقش زیادی در موفقیت استراتژی کلمات کلیدی شما دارد.

کلمات کلیدی با دشواری کم و رتبه بندی در SERP نباید تنها هدف شما باشند. یک کارشناس سئو خبره با بررسی این فاکتورها و منابعی که در اختیار دارد تصمیم می‌گیرد بر اساس کدام کلمات کلیدی وارد رقابت سئو با دیگر سایت‌ها شود. بارها در مقالات مختلف و موضوعات مرتبط با آموزش سئو و جستجوی کلمات کلیدی گفته‌ایم که صفحه نتایج جستجوی گوگل را فراموش نکنید! SERP یا همان صفحه نتایج جستجو هرچیزی که بخواهید را در اختیار شما می‌گذارد. از کلمات کلیدی‌های پرجستجو تا استراتژی‌های گوگل برای رنکینگ سایت‌ها.

کلمات کلیدی کوتاه (short-tail) جست‌وجوهای عمومی و رقابت زیادی دارند. کلمات کلیدی بلند (long-tail) خاص‌تر بوده و در معرض رقابت کمتر و تبدیل بالاتری قرار می‌گیرند. این کلمات برای کسب‌وکارهایی که متمرکز بر محصولات و خدمات فصلی مانند آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های تخفیفی، حائز اهمیت‌اند. فرایند کیورد تارگتینگ این کلمات، چند ماه قبل از فصل موردنظر شروع می‌شود تا سایت، به‌موقع در نتایج جست‌وجو رتبه بگیرد.

و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند . این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است . با انجام تحقیق دربارۀ کلمات کلیدی، کلماتی را پیدا می‌کنید که کاربران از آن‌ها برای جست‌وجوی عبارت مدنظرشان استفاده می‌کنند.

الگوریتم های موتور جستجوگر گوگل

اگر کسب و کار شما از نظر حجم و بودجه بازاریابی با رقبا برابر است، بر روی مستقیم ترین روش که ورود به رقابت در تمام کلمات کلیدی می‌باشد، تمرکز کنید. اما اگر شرایط اینگونه نیست، ابتدا کلمات کلیدی طولانی را امتحان کنید. تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی و ترکیبی می تواند به خوبی ترافیک زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد. به طور مختصر شما باید ماموریت خود را از قبول یک پروژه سئو و راه اندازی وبسایت را به طور کامل مشخص کنید.

دو راه وجود دارد که Surfer می‌تواند به شما در شناسایی حجم جستجوی کلمه کلیدی کمک کند. از آنجایی که RKD (دشواری نسبی کلمه کلیدی) براساس رتبه‌بندی وب‌سایت شما برای آن کلمه کلیدی است، منطقی است که قبل از پرداختن به کلمات کلیدی که هدف اصلی است، ابتدا به دنبال کلمات کلیدی با دشواری کم باشید. انتخاب کلمات کلیدی یک تصمیم هوشمندانه است که بر اساس سختی، حجم جستجو، ارزش کلمات کلیدی و منابعی که در اختیار داریم انجام می‌شود. در واقع باید تخمین بزنیم که کدام کلمات کلیدی احتمال کسب موفقیت بیشتری دارند و انرژی خودمان را بر روی همان کلمات کلیدی بگذاریم. درک تعادل میان کیوردهایی که به دلیل رقابت ممکن است کمی دشوارتر باشند با سایر کیوردهای آسان‌تر، به شما کمک‌ می‌کند تعادل مشابهی در ترکیب کلمات کلیدی دم بلند و اصلی داشته باشید. فراموش نکنید هدف این است که در نهایت باید لیست بهینه‌ای از کیوردهایی داشته باشید که به شما کمک می‌کند تا هر چه زودتر جایگاه خود را در گوگل پیدا کرده و همچنین بتوانید به سمت اهداف بزرگ‌تر و چالش‌برانگیزتر ‌سئو حرکت کنید.

۸.Keyword Sheeter

طبق دستورالعمل گوگل انتخاب کلمات کلیدی برای وبلاگ باید بر این اساس باشد که عنوان کند مطلب شما در مورد چیست. از اقداماتی که می‌توان برای بهبود انتخاب کلمات کلیدی انجام داد تحقیق کلمه کلیدی برای موضوعات فرعی است که قصد دارید در محتوا آن‌ها را پوشش دهید. این کار ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد اما اگر قصد دارید محتوایی تولید کنید که به تمامی سوالات مخاطب در مورد موضوع موردنظر پاسخ دهد، روش مناسبی است. ممکن است برای یک کلمه کلیدی خاص در صفحه اول رتبه‌بندی شوید؛ اما اگر هیچ کس آن را جستجو نکند، ترافیک وب‌سایت شما بالا نمی‌رود. حجم کلمه کلیدی‌ با حجم جستجوی ماهانه (MSV) اندازه‌گیری شده و به معنای تعداد دفعاتی است که عبارت کلیدی در ماه در بین تمام مخاطبان جست‌وجو می‌شود.

{

برچسب‌های عنوان؛ جایی برای استفاده از کلمه‌ کلیدی

|}

اگه از طریق جستجوی “استراتژی کلمات کلیدی سئو SEO keyword strategy” به این مقاله رسیدید، ما باید سوالات شما در این زمینه رو پیش‌بینی کنیم و بعد جواب بدیم. پس از مرتب کردن لیست کلمات کلیدی در با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل kwfinder یا keyword explorer سایت moz ، چند معیار و فاکتور مهم را در گزینش بهترین کلمات کلیدی در لیست خود اعمال کنید. ابزارهایی که برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌شوند عمدتا فهرستی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اضافه کردن کلماتی که روی خرید تمرکز دارند مثل خرید، قیمت، فروش، تخفیف و کلمات مشابه کمک می‌کند دقیقا کاربرانی را که قصد خرید محصول را دارند هدف بگیرید. این معیار اگرچه بسیار مهم است اما نباید به عنوان تنها اولویت مهم در زمان تحقیق کلمات کلیدی برای سئو مدنظر قرار بگیرد. هدف این مرحله این نیست که لیست نهایی کلمات کلیدی رو تهیه کنید؛ بلکه می‌خواید عباراتی رو جمع‌آوری کنید که فکر می‌کنید مشتریان بالقوه ممکنه برای جستجوی محتوای مربوط به اون دسته‌ها ازشون استفاده کنن.

بسیاری از ایده‌های مرتبط با کلیدواژه SEO را در آنجا پیدا خواهید کرد همچنین کلیدواژه اصلی شما را به همراه حجم جستجوی ماهانه نشان می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهید ورودی سایتتان را افزایش دهید باید در SERP ظاهر شوید. این مراحل را دنبال کنید تا از بهترین کلمات کلیدی سئو برای وبلاگ‌ها و مقالات خود استفاده کنید. {سئو مگ|} صرف اینکه رقیب شما کاری را انجام‌ می‌دهد به معنای این نیست که شما هم باید دقیقا همان کار را انجام دهید.

سرویس قوی و پایدار که برای نصب و راه‌اندازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس بهینه شده است. بیایید از مثال یک گل فروشی که در مراسم عروسی تخصص دارد استفاده کنیم. در این پست سعی کرده ایم نمونه فوتر سایت را برای علاقمندان به طراحی سایت در انواع مختلف آماده نماییم.

{

۱۲ تکنیک سئوی کلاه خاکستری برای افزایش سریع رتبه سایت در ۲۰۲۵

|}

استراتژی کلمات کلیدی یک برنامۀ بلندمدت است که هدف آن، جذب ترافیک طبیعی یا ارگانیک، با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط است. این استراتژی برای دستیابی به اهداف خاصی طراحی می‌شود؛ مثل افزایش ترافیک وب‌سایت، جذب سرنخ (Lead)، فروش و... آیا قصد دارید در سایت خود فروش داشته باشید؟ آیا تمایل دارید برند سازی کنید؟ آیا تمایل دارید اطلاع رسانی کنید؟به طور مثال برای برند سازی با جستجوی کلمه ی یخچال سایت LG را مشاهده خواهید کرد. بعد از ورود به سایت می بینید که خرید و فروش زیادی صورت نمی گیرد و آن چیزی که شما می بینید سایت اطلاع رسانی است.

با تحقیق کلمات کلیدی می‌تونید سوالاتی که باید هدف بگیرید رو پیدا کنید، میزان محبوبیت این سوالاتون رو بسنجید، سختی رتبه گرفتن برای اون‌ها رو ارزیابی کنید و موارد دیگه‌ای رو هم متوجه بشید. براساس داده هایی که اکنون جمع آوری کرده اید، می توانید یک استراتژی بسیار قوی برای رقابت در مجموعه ای از کلمات کلیدی خاص را تعیین کنید. اگر مراحل بالا را دنبال کرده اید، باید صفحه گسترده ای با مقدار قابل توجهی از کلید واژه ها و اطلاعات مربوط به رقابت و جستجوی مخاطبان خود برای آن دسته از کلیدواژه ها داشته باشید. در این مرحله به صورت کلی دو رویکرد اساسی وجود دارد که وجه تمایز اصلی بین آن نیز بودجه مالی اختصاص یافته به حوزه سئو می‌باشد. اگر تحقیق کلمات کلیدی خود را کامل کرده‌اید، حالا باید بدانید که کدام کلمات را هدف قرار داده و چگونه این کار را انجام دهید. شما می‌توانید از نتایج این تحقیقات، برای تولید انواع محتوا کمک بگیرید و استراتژی کلمات کلیدی خود را با موفقیت اجرا کنید.

حالا که دسته‌های موضوعی مورد تمرکز رو دارید، وقتشه که یه سری کلمات کلیدی پیدا کنید که داخل اون دسته‌ها قرار بگیرن. این‌ها عباراتی هستن که فکر می‌کنید برای نمایش در نتایج جستجوی گوگل (SERP) مهم هستن چون مشتری هدف احتمالاً دنبال این کلمات خاص میگرده. می‌خوایم براتون یک فرآیند تحقیق کلمات کلیدی توضیح بدیم که با دنبال کردنش می‌تونید لیستی از اصطلاحات و کلمات کلیدی که باید روی اون‌ها تمرکز کنید، به دست بیارید. با این روش، می‌تونید استراتژی کلمات کلیدی قوی‌ای رو پیاده‌سازی کنید که بهتون کمک می‌کنه برای جستجوهایی که براتون مهمه، بالا بیاید. تحقیق کلمات کلیدی بهتون کمک می‌کنه نقطه قوت سئوی خودتون رو پیدا کنید، یعنی پیدا کردن کلماتی که نه خیلی سخت باشه براشون رتبه بگیرید و نه خیلی آسون، و بتونید با اطمینان محتوای عالی درباره‌شون تولید کنید. همچنین، بهتون نشون میده مخاطب هدف واقعاً چه چیزهایی رو توی گوگل جستجو می‌کنه.

به عنوان مثال، جستجوی من برای “تحقیق کلمات کلیدی” منجر به کشف “ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی” شد. سپس همان کلمه کلیدی “ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی” را در نوار جستجوی گوگل وارد می‌کنم وکلمات کلیدی بیشتری را با استفاده از Surfer پیدا می‌کنم. در این مقاله در مورد اهمیت انتخاب کلمات کلیدی به عنوان یکی از مراحل تحقیق کلمات کلیدی صحبت کردیم. انتخاب کلمات کلیدی بعد از مرحله تهیه فهرست کلمات کلیدی و خوشه بندی آنها انجام می‌شود. در این مرحله مطابق استراتژی سئو که داریم مشخص می‌کنیم که کدام کلمات کلیدی را انتخاب کرده و اولویت بندی کنیم تا به بهترین نتیجه در سئو برسیم. ما در تیم جت سئو همواره مشتاق دریافت نظرات و سوالات شما در این زمینه هستیم.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.