آموزش جامع بهینه سازی نرخ تبدیل + ۶ المان مهم در CRO آنالیتیپس

۱ بازديد
استراتژی CRO

صفحات فرود (Landing Page) نقش بسیار مهمی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان در حوزه ارزهای دیجیتال دارند. بهینه ‌سازی نرخ تبدیل سایت نیاز به تکرار و بهبود مستمر سایت شما دارد تا آن را با خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان خود هماهنگ کنید. این بدان معنا است که تحقیق کامل درباره مخاطبان، کلید یک استراتژی CRO موفق می باشد. بر اساس آمارهای جمع ‌آوری شده، مشکلی را که می‌ خواهید رفع نمایید شناسایی نموده و یک فرضیه ایجاد کنید تا به عنوان پایه آزمایش بهینه ‌سازی نرخ تبدیل سایت شما، عمل کند.

این مرحله شامل تجزیه و تحلیل رقبا، تقسیم بازار، ایجاد ارزش برای مشتریان و اطمینان از سودآوری بر اساس اهداف سهامداران است. تحقیقات در این مرحله از طریق مصاحبه با کارشناسان صنعت و تجزیه و تحلیل رقبا با استفاده از ابزارهایی مانند GTmetrix، WooRank، Moz، Ahrefs و Alexa برای شناسایی نقاط قوت آنها انجام می شود. یک ابزار مفید در این فرآیند ایجاد یک پرسونا است – یک نمایش دقیق و فرضی از مخاطبان هدف شما. این پرسونا به حفظ تمرکز بر نیازهای کاربر به جای ترجیحات یا مفروضات شخصی کمک می کند. با مراجعه به این پرسونا، می توانید اطمینان حاصل کنید که تصمیمات طراحی با نیازهای واقعی مخاطبان هدف شما هماهنگ است و از انحراف پروژه بر اساس نظرات فردی جلوگیری می کند.

در این صورت، من تعداد کل ارسال‌های فرم خبرنامه را بر تعداد کل بازدیدکنندگان وب‌سایت تقسیم می‌کنم و آن را در 100 ضرب می‌کنم. با تعریف یک رویداد تبدیل سفارشی، مانند ثبت‌نام فرم یا خرید محصول، پلتفرم می‌تواند بازدیدکنندگانی را که آن عمل خاص را انجام داده‌اند، شناسایی کرده و ردیابی کند. با این حال، نرخ تبدیل “خوب” به صنعت، جایگاه، اهداف، کانال ترافیک و جمعیت شناسی مخاطبان و سایر عوامل بستگی دارد. آوردن بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما تنها نیمی از کار است — باید این بازدیدکنندگان را به سرنخ، مشتری و طرفدار تبدیل کنید. ضمناً، در این تحقیق باید دنبال موانعی بگردید که مانع تبدیل شدن بازدیدکنندگان می‌شوند و به‌علاو، قسمت‌هایی که تجربۀ کاربری روانی رقم می‌زنند را هم شناسایی کنید.

استفاده از گروه کنترل در کمپین‌های بازاریابی عملکردی می‌تواند به طور قابل توجهی بهبود عملکرد آن‌ها را تضمین کند. این روش با ارائه یک نقطه مقایسه دقیق، امکان اندازه‌گیری دقیق تأثیر استراتژی‌های بازاریابی را فراهم می‌کند. بله، در برخی موارد، مواجهه بیش از حد می‌تواند منجر به خستگی تبلیغاتی و ایجاد احساس منفی نسبت به برند شود.

نظرات کاربران

چالش‌ها شامل شناسایی نیازهای محلی، هزینه‌های تحقیق و توسعه، پیچیدگی در اجرای استراتژی و عدم همخوانی با تصویر برند می‌باشد. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال مارکتینگ بیزون می باشد. با دنبال کردن این مراحل، می توانید طرحی ایجاد کنید که به طور موثر نیازهای کاربر را برآورده کند و از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند.

استراتژی CRO

گام پنجم - تحلیل صفحات سایت

امیدواریم با استفاده از این مقاله، کسب‌وکار شما هر روز بیشتر از دیروز در مسیر پیشرفت و توسعه قرار بگیرد. با بهینه‌سازی، اهداف کوچک مثل پر کردن فرم ثبت‌نام در سایت، عضویت در شبکه اجتماعی و …، اهداف بزرگ بهبود می‌یابند. نکته مهم این است که با توجه به نتیجه آزمایش، یاد بگیرید و شناختتان از کاربر و سایتتان را افزایش دهید؛ مثلا بفهمید چه عناصری مثبت و چه عناصری منفی هستند. مثلاً با محدود کردن زمان پیشنهاد می‌توانید تعداد کلیک دکمه دعوت به اقدام را افزایش دهید.

بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟

استراتژی CRO

بعد از آنالیز رقبا شما باید حداقل 10 تا 20 آیتم برای اضافه کردن به تست خود به‌دست بیاورید. این مرحله، نتیجه‌ی ارزیابی نقاط قوت رقبا، نقاط ضعف خوتان و شناسایی کمبودهای سایت است. اما در عین حال، فروشگاه های Ecommerce موفقی وجود دارند که تا 20 درصد از بازدیدکنندگان خود را به تبدیل می‌رسانند.

نحوه دستیابی به سیستم های ردیابی متقاضی گذشته

در نهایت، به یاد داشته باشید که موفقیت در بهینه‌ سازی نرخ تبدیل یک فرآیند پیوسته و تطبیق‌پذیر است. همواره با تجزیه و تحلیل داده‌ها، آزمایش‌های مختلف و به‌روزرسانی‌های مداوم، می‌توانید به نتایج بهتری دست یابید و از تغییرات به نفع کسب‌وکار خود بهره‌برداری کنید. با به کارگیری اصول و تکنیک‌های معرفی‌شده، می‌توانید یک قدم جلوتر از رقبای خود باشید و به اهداف تجاری خود سریع‌تر دست یابید. جذب مشتریان سرنخ نیازمند هزینه های سرسام آور برای تبلیغات گسترده است.

دیگر دسته ها

با بهینه‌سازی سایت، می‌توانید تجربه کاربری از اولین بازدید تا خرید مداوم، بهبود دهید و آن را برای بازدیدکنندگان، شخصی‌سازی کنید. این‌ها فقط چند پیشنهاد بودند؛ خودتان سایت را بررسی کنید و ببینید چه جاهایی برای مشتری مشکل ایجاد شده است؛ آن‌ها را برطرف کنید و به‌طور کلی، هرآنچه می‌توانید برای بهبود تجربۀ کاربری انجام دهید. یک صفحه اصلی معمولاً موردی نیست که بازدیدکنندگان صفحه اقدامی را در آن انجام دهند، اما نقش مهمی در تبدیل ها دارد. باید اولین تاثیر مثبت را بر بازدیدکنندگان بگذارد و آنها را به وضوح از طریق وب سایت شما به اطلاعاتی که می‌خواهند بیابند راهنمایی کند. تبدیل ها می توانند در سراسر یک وب سایت، از صفحه اصلی و صفحات خدمات گرفته تا صفحات قیمت گذاری، وبلاگ ها و صفحات فرود طراحی شده برای کمپین های خاص رخ دهند. در اینجا چند روش ساده برای بهینه سازی آن صفحات برای تبدیل آورده شده است.

این موارد را با زیرعنوان‌های جذاب و کپی متقاعدکننده که مزایای پیشنهاد شما را برجسته می‌کند، تکمیل کنید و به هر نقطه دردناکی که ممکن است مشتریان شما داشته باشند، توجه کنید. می‌توانید نرخ تبدیل خود را محاسبه کنید و با ابزار تجزیه و تحلیل Google Analytics که نحوه حرکت ترافیک در سایت شما را به تصویر می‌کشد، متوجه شوید که مردم کجا و چرا رها می‌شوند. در سایت از عکس‌های با کیفیت استفاده کنید تا به سایت و برند شما اعتبار ببخشند.

این خطر کمتری دارد و به احتمال زیاد نتایج بهتری برای نتیجه شما ایجاد می کند. با بهینه‌سازی نرخ تبدیل، از ترافیک وب‌سایت موجود خود بهره بیشتری می‌برید و در عین حال مطمئن می‌شوید که سرنخ‌های واجد شرایط را هدف قرار می‌دهید. همان‌طور که می‌دانید، تجربۀ کاربری نزد موتورهای جست‌وجو، فاکتور مهمی برای رتبه‌دهی محسوب می‌شود! بهینه‌ سازی نرخ تبدیل همواره در حال تکامل است و علاوه بر گوگل ادز ، روندها و نوآوری‌های جدید می‌توانند به شما در بهبود عملکرد وب‌سایت کمک کنند.

بهینه‌سازی نرخ تبدیلی که با ساختار و تجزیه‌و‌تحلیل درست باشد می‌تواند کیفیت و سرعت سایت را به بهترین حالت ممکن برساند. در نتیجه، «Return On Investment» که نرخ بازگشت سرمایه است را افزایش می‌دهد. بنابراین، لازم است قبل از پیاده‌سازی کامل تغییرات مدنظرتان در راستای بهینه‌سازی نرخ تبدیل، از کارا بودن آن‌ها مطمئن شوید؛ به همین خاطر است که پیشنهاد می‌کنیم استراتژی‌های CRO را امتحان کنید. تعریف رسمی بهینه‌سازی نرخ تبدیل، روی درصدهای تبدیل، میانگین‌ها، اعداد و… تمرکز دارد؛ تمرکز بیش‌ازحد روی اعداد و ارقام، یک مشکل بزرگ ایجاد می‌کند.

موضوع : درباره CRO چه می دانید؟ و چگونه بهبود پیدا می‌کند؟

همه آنچه را که برای شروع موثر تست A/B وب سایت خود نیاز دارید، همین امروز دریافت کنید. افزودن یک پیشنهاد کتاب الکترونیکی به HotJar اجازه می‌دهد تا 70 سرنخ جدید در ماه برای خدمات آنها با نرخ تبدیل 3.05٪ به ثبت نام های آزمایشی جدید، که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین صنعت است. می‌توانید سعی کنید بازدیدکننده به وب‌سایت خود جذب کنید و امیدوار باشید که کیفیت ترافیک شما کاهش پیدا نکند — اگرچه، این خطری است که احتمالاً می‌خواهید از آن اجتناب کنید. تعداد فیلدهای مورد نیاز را به حداقل برسانید، از برچسب‌های واضح استفاده کنید و بازخورد تأیید فوری ارائه دهید تا تکمیل فرم برای کاربران آسان‌تر شود. CTA جایی است که جادو اتفاق می افتد — مگ سئو آنها دروازه ای برای تبدیل هستند.

در حالی که هر استراتژی CRO توسط شرکت متفاوت خواهد بود ، مراحل کلی نخواهد بود. سپس ، شما باید بازخورد کاربر و داده های دیگر را جمع آوری کنید تا تصمیم بگیرید که چه چیزی را آزمایش می کنید. اکنون که می‌دانید کجا می‌توانید برای تبدیل‌ها بهینه‌سازی کنید، ممکن است تعجب کنید که چگونه می‌دانید کسب و کار شما چه زمانی برای شروع فرآیند آماده است. از آنجایی که صفحات فرود ذاتاً برای افراد برای انجام یک اقدام، منطقی است که آنها را داشته باشند بالاترین میانگین نرخ تبدیل همه فرم‌های ثبت‌نام با 23%. صفحه اصلی علاوه بر ایجاد تأثیر اولیه بر بازدیدکنندگان، فرصتی عالی برای حفظ آن بازدیدکنندگان و راهنمایی بیشتر آنها به وب سایت شما است. نرخ تبدیل محاسبه شده است با تقسیم تعداد تبدیل بر تعداد بازدیدکنندگان و ضرب آن عدد در 100 برای بدست آوردن درصد.

توجه به این نکته ضروری است که استراتژی کلمات کلیدی برای گوگل پلی و اپ استور متفاوت است. این دو پلتفرم از متادیتاهای مختلف برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند و مشخصات جمعیت‌شناختی کاربران و انتظارات آن‌ها نیز متفاوت است. با اتخاذ یک استراتژی کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید به طور موثر دیداپلیکیشن خود را افزایش داده و جذب کاربران هدفمند را بهبود بخشید. در دنیای دیجیتال، که دامنه توجه کاربران کوتاه و رقابت برای جلب نظر مخاطب شدید است، افزایش دفعات نمایش پیام برند از طریق ابزارهای دیجیتال و تحلیل داده‌ها می‌تواند تعاملات مؤثرتری ایجاد کند.

روش‌های مؤثر شامل شخصی‌سازی محتوا، بهینه‌سازی تجربه کاربری، استفاده از تست A/B و بهره‌گیری از داده‌های جغرافیایی است. صفحه قیمت گذاری محصولات در صورت تنظیم نامناسب ، می تواند به یکی از عوامل شکست آن ها تبدیل شود. برای این که بهتر بدانید Cro چیست باید بدانید که این استراتژی می تواند به صفحه قیمت محصولات کمک کند تا نرخ تبدیل افزایش پیدا کند. برای مثال می توانید با نشان دادن تغییر بازه های قیمت گذاری به طور سالانه یا ماهانه مشتری را مجاب به خرید کنید.

فقط باید مطمئن شوم که فقط تعداد بازدیدکنندگان را در صفحات وبی که پیشنهاد در آن فهرست شده است، می شمارم. ابزارهایی که به اندازه‌گیری ترافیک سایت، میزان زمانی که کاربر در هر صفحه سپری می‌کند و… کمک می‌کند. وقتی قرار به بهینه‌سازی پیام‌ها باشد، اول از همه باید مطمئن شوید که شناخت کاملی از مشتری دارید! اما در هر صورت، باید نیازها، خواسته‌ها و علایق مشتریان هدفتان را بشناسید. خلاصه که توصیه می‌کنیم برای بهبود CRO، به‌جای تمرکز صرف روی داده‌ها و اعداد، برنامۀ دقیقی برای بهبود تجربۀ کاربری و شناسایی موانع بر سر بازدیدکنندگان داشته باشید. شاید فکر کنید این عدد دست‌یافتنی نیست، اما مطمئن باشید با اتخاذ استراتژی درست و اجرای دقیق آن، خیلی راحت می‌توانید به نرخ تبدیل بالاتر از میانگین دست پیدا کنید.

مرحله ۵: آزمایش فرضیه‌ها

می‌توانید با فیلتر کردن داده‌های تبدیل بر اساس اطلاعات جمعیتی ، مانند منطقه جغرافیایی یا ترافیک ورودی، درک بهتری پیدا کنید و کاربران را بخش‌بندی کنید و بر اساس دسته بندی ایجاد شده، تحلیل کنید. تیم تحریریه لینکو، یک گروه متخصص و پرتلاش از نویسندگان و ویراستاران است که با تمرکز بر روی ایجاد محتوای معتبر، آموزشی و اطلاعاتی، به تامین محتوای با کیفیت برای خوانندگان می‌پردازد. هدف اصلی تیم تحریریه لینکو، ارتقاء دانش عمومی و کمک به افراد در یادگیری مفاهیم جدید و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها از طریق ارائه محتواهای قابل اعتماد و مفید است. صفحه فرود شما باید دقیقاً از لحظه ورود بازدیدکننده، ارزش پیشنهادی را به شما منتقل کند. این به معنای استفاده از سرفصل های مختصر و قانع کننده ای است که با نیازها و خواسته های مخاطب هدف شما همخوانی دارد.

در اصل، درک اهمیت CRO به معنای درک پتانسیل آن برای تبدیل وب سایت شما از یک فروشگاه دیجیتال به یک ماشین با تبدیل بالا است. با سرمایه گذاری زمان و منابع برای بهینه سازی نرخ تبدیل، شما فقط معیارهای خود را افزایش نمی دهید. درعوض، می‌توانید با بهینه‌سازی نرخ تبدیل، سرنخ‌های بیشتری از ترافیک موجود خود به دست آورید.

استفاده از نام اپلیکیشن و یک توضیح مختصر برای پوشش کلمات کلیدی اصلی توصیه می‌شود. بازاریابی چندکاناله روشی است که از کانال‌های ارتباطی متنوع برای دسترسی و تعامل با مخاطب هدف استفاده می‌کند. این روش ارتباط نزدیکی با قانون ۷ دارد، زیرا استفاده از چندین کانال، احتمال مواجهه مکرر مشتریان با پیام برند را افزایش می‌دهد. این استراتژی، در راستای هدف اصلی قانون ۷ یعنی ایجاد تعاملات مکرر برای افزایش فروش و تقویت وفاداری مشتریان، عمل می‌کند. هدف از بازاریابی مجدد با ردیابی بازدیدکنندگان وبسایت شما، نمایش تبلیغات به آنها در سایر وبسایت هایی که بازدید می کنند.

این امر احتمال تبدیل آن‌ها به مشتریان واقعی را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. اقدامات خاصی وجود دارد که شما باید انجام دهید تا این بازدیدکنندگان به راحتی به سرنخ‌های واجد شرایط بازاریابی (MQL) تبدیل شوند. آنها می‌توانند از طریق ترکیبی از صفحات وب با طراحی هوشمندانه،کال تو اکشن قانع‌کننده و واضح و فراخوان‌های هوشمند برای اقدام (CTA) اقدام کنند.

قرار دادن ویدئو مناسب در سایت، بازدیدکننده را متقاعد می‌کند که بدون مطالعه متن‌های طولانی، از شما خرید کند. دقت کنید که در ویدئو، دعوت به اقدام (CTA) قرار دهید که کاربر بداند چه کاری انجام دهد. اگر سرعت آن زیاد باشد کاربر نمی‌تواند به خوبی عکس‌ها را ببیند و تجربه کاربری ضعیف می‌شود. بهینه‌سازی صفحه‌ای مانند لیست محصولات یک فروشگاه ممکن است برای شروع کمی مشکل به نظر برسد.

آنها از اطلاعات ارائه شده توسط تیم بازاریابی و بینش ابزارهای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر برای ایجاد بهبود استفاده می کنند. این شامل درک عادات، رفتارها، چالش ها، نیازها، اهداف و انگیزه های کاربران با استفاده از روش های مختلف است. در حوزه دیجیتال، اصطلاح «نرخ تبدیل» به اندازه‌گیری میزان تاثیرگذاری یک فروشگاه آنلاین یا وب‌سایت بازدیدکنندگان را به مشتری کمک می‌کند. اساساً، درصد افرادی را که یک اقدام مورد نظر را انجام می دهند، مانند خرید یا ثبت نام برای یک سرویس، در مقایسه با تعداد کل بازدیدکنندگان، ردیابی می کند.

معیارهای عمومی نرخ تبدیل

صفحه اصلی علاوه بر این که بیشترین تاثیر را بر روی مشتریان دارند، فرصتی را به مشتریان می دهد تا بیشتر با سایت شما آشنا شوند. اگر در سایت خود نرخ تبدیل بالایی داشته باشید نشان از این است که سایت شما به درستی قالب بندی شده است و برای جذب مشتری آماده است. اما برای این که بدانید Cro چیست باید بدانید که نرخ تبدیل پایین سایت نیز می تواند ریشه در مشکلات سایت داشته باشد. برای مثال ممکن است که سایت شما بهینه نباشد و مدت زمان بارگذاری آن برای مشتری طولانی باشد.

    {
  • به طور منظم عملکرد محتوای خود را از طریق معیارهایی مانند نرخ تعامل، زمان صرف شده در صفحه و نرخ تبدیل تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس بینش هایی که جمع آوری می کنید آماده تکرار و بهینه سازی باشید.
  • |}
  • ممکن است ببینید که یک صفحه یا یک فرم خیلی طولانی است و مانع از تبدیل می شود.
  • اگر شما هم قصد دارید از مشتریان زیادی در سایتتان پذیرایی کنید و به درآمد خوبی برسید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا با تکنیک‌ها و ابزارهای این کار آشنا شوید.
  • اما برای این که بدانید Cro چیست باید بدانید که نرخ تبدیل پایین سایت نیز می تواند ریشه در مشکلات سایت داشته باشد.
  • {
  • در واقع CRO باعث می شود که مخاطبان، خرید از سایت شما را نسبت به رقبای قدیمی تر ترجیح دهند.
  • |}{
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) به معنای استفاده حداکثری از ترافیک موجود و ارتقای تجربه کاربری است.
  • |}

نرخ تبدیل، درصد بازدیدکنندگانی است که عمل موردنظر شما را در وب‌ سایت یا اپلیکیشن موبایل انجام می ‌دهند (مانند خرید، ثبت ‌نام برای آزمایشی رایگان یا رزرو نسخه نمایشی). بهینه‌ سازی نرخ تبدیل (Conversion Rate Optimization یا CRO) فرآیند افزایش این درصد می باشد. با اجرای این شش استراتژی مؤثر می‌توانید نرخ تبدیل وب‌سایت خود را بهبود دهید و بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. هر یک از این روش‌ها، درک عمیق‌تری از نیازهای کاربران و بهبود تجربه آن‌ها را به همراه دارد که نتیجه آن افزایش تعامل، اعتماد، و درآمد است. دو مؤلفه اصلی در موفقیت بهینه‌سازی فروشگاه اپلیکیشن (ASO) شامل عناصر متنی و بصری است.

{

نکات و بهترین شیوه های بهبود درخ تبدیل

|}

با مشخص کردن لینک‌های ضعیف در قیف تبدیل خود، می‌توانید استراتژی‌های هدفمندی را برای رسیدگی به این مشکلات تدوین کنید. برای ساده سازی یا خودکارسازی روند بهینه سازی نرخ تبدیل شما طراحی شده است. آنها ممکن است به ضبط سرب ، تحقیق ، تجزیه و تحلیل ، ردیابی ماوس و نقشه های گرما ، بازخورد یا آزمایشات در حال اجرا کمک کنند.

{

۱. آیا بهینه‌ سازی نرخ تبدیل (CRO) کار دشواری است؟

|}

بهینه‌سازی فروشگاه‌های اپلیکیشن (ASO) و بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) هر دو با هدف افزایش دید‌پذیری و جذب مخاطب هدف در فضای دیجیتال فعالیت می‌کنند. با این حال، این دو حوزه از نظر تمرکز و عوامل رتبه‌بندی تفاوت‌های قابل توجهی دارند. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌ها وجود دارد، از جمله تبلیغات درون‌برنامه‌ای، خریدهای درون‌برنامه‌ای و اشتراک. ASO با بهبود نرخ تبدیل صفحه محصول، کاربران بیشتری را به دانلود اپلیکیشن ترغیب می‌کند و در نتیجه، پتانسیل افزایش درآمد را به همراه دارد. خیر، قانون ۷ علاوه بر بازاریابی، در حوزه‌هایی مانند مدیریت پروژه، خدمات مشتری و منابع انسانی نیز قابل استفاده است. برای مثال، در مدیریت پروژه، به‌روزرسانی‌های منظم و جلسات هماهنگی به تیم‌ها کمک می‌کند تا اهداف را بهتر درک کنند.

مثلا، اگر سایت شما روزانه یک میلیون تومان درآمد ایجاد می‌کند، یک ثانیه تأخیر در بارگذاری، می‌تواند روزانه هفتاد هزار تومان ضرر داشته باشد. با همان تأخیر یک ثانیه، ممکن است مشتریان به سادگی از سایت خارج شوند و ۱۱% مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید. به خاطر داشته باشید، برای بهینه سازی حتما باید برای هر اقدامی دیتا یا اطلاعات داشته باشیم. برای جمع‌آوری داده‌های فرم، مطلب ۴ روش فرم ترکینگ در گوگل تگ منیجر را مطالعه کنید.

بنابراین، ترکیب این دو استراتژی بهترین نتایج را برای کسب‌وکارها به همراه دارد. اگر سایت شما برای تبدیل بهینه باشد، می‌توانید ترافیک فعلی را بهتر مدیریت کنید. به عنوان مثال، اپلیکیشن‌های ورزشی مرتبط با تنیس با افزایش علاقه مخاطبان در زمان برگزاری مسابقات مهم روبرو می‌شوند.

برای اینکه برند شما در ذهن مشتریان تثبیت شود، باید آن را به‌طور مداوم به نمایش بگذارید. این نوع محتوا معمولا بر داده‌های قوی متکی است و ترکیبی از تحقیقات داخلی و خارجی را شامل می‌شود. همچنین ممکن است حاوی مطالعات موردی و چک‌لیست‌هایی برای پیاده‌سازی توصیه‌های ارائه‌شده باشد.

فرض کنید یک کمپین ایمیلی برای تبلیغ یک محصول جدید با دو نسخه مختلف (A و B) ارسال شده است. نسخه A دارای عنوان جذاب‌تر و محتوای مختصرتر است، در حالی که نسخه B دارای عنوان ساده‌تر و محتوای طولانی‌تر است. با استفاده از گروه کنترل، می‌توان تعیین کرد که کدام نسخه از کمپین مؤثرتر بوده است. اگر میزان فروش در گروه آزمایشی که نسخه A را دریافت کرده است، به طور قابل توجهی بیشتر از گروه کنترل باشد، می‌توان نتیجه گرفت که نسخه A عملکرد بهتری داشته است. یکی از مهم‌ترین مراحل بازاریابی، بررسی و ارزیابی بازدهی تبلیغات است. به‌عنوان مثال، یک آرایشگر ممکن است با تبلیغات ویدیویی در یوتیوب موفق‌تر باشد، درحالی‌که یک رستوران احتمالاً با تبلیغات تصویری در رسانه‌های اجتماعی نتیجه بهتری می‌گیرد.

الگوریتم‌های جستجوی این پلتفرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا مرتبط‌ترین نتایج را بر اساس کوئری‌های جستجوی کاربران نمایش دهند. در این راستا، تعامل کاربر به عنوان یک شاخص مهم برای بهبود رتبه‌بندی ارگانیک عمل می‌کند، چراکه نشان‌دهنده تطابق بالای صفحه محصول اپلیکیشن با جستجوی کاربر است. هدف اصلی بهینه‌سازی فروشگاه‌های اپلیکیشن، دستیابی به رتبه بالای کلمات کلیدی پرطرفدار برای جذب حداکثر ترافیک است. با این حال، تمرکز بر کلمات کلیدی نامرتبط که منجر به تعامل کاربر نمی‌شوند، می‌تواند تأثیر منفی بر نمایش اپلیکیشن شما داشته باشد. در ادامه نگاهی به مراحل و ابزارهایی می اندازیم که در به تحقق رسیدن این هدف به شما کمک میکنند. منظور از conversion rate، درصد افرادیست که در سایتمان دقیقا کاری را انجام می‌دهند که ما به‌عنوان هدف سایت تعریف کرده‌ایم که اصطلاحا به آن عمل هدف گفته می‌شود.

برای اینکه بهتر بدانید cro چیست جالب است بدانید که تبدیل می تواند در هر جایی از وب سایت شما رخ دهد. می تواند در صفحه اصلی سایت، صفحه قیمت محصولات، وبلاگ شما، صفحات فرود و یا هر جای دیگری از سایت شما باشد. به همین خاطر است که برای داشتن نرخ تبدیل بالا باید تمامی بخش های سایت خود را برای این کار بهینه کنید. درک این گروه ضروری است زیرا نیازها و رفتارهای آنها طراحی و عملکرد سایت شما را شکل می دهد. به ویژه، برای خدماتی که به طور مکرر استفاده می شوند، شناسایی مخاطبان هدف به ایجاد یک تجربه تعاملی و کاربر پسند کمک می کند. علاوه بر بازاریابان، یک تیم طراحی تعاملی می تواند به بهبود تجربه کاربر و بهبود نرخ تبدیل کمک کند.

پس از شناسایی اقدام مورد نظر خود، اکنون زمان بهینه سازی نرخی است که کاربران این عمل را انجام می‌دهند؛ به عبارتی دیگر، “نرخ تبدیل” شما. ساخت فراخوان‌های اقدام قانع‌کننده (CTA) یک عنصر محوری در هنر تبدیل است. یک CTA با طراحی خوب به عنوان پلی {سئو مگ|} بین علاقه مشتری بالقوه و اقدامی که شما می خواهید انجام دهند عمل می کند، خواه خرید، ثبت نام در خبرنامه یا دانلود کتاب الکترونیکی باشد.

یک 2023 نظرسنجی توسط Ruler Analytics دریافت که میانگین نرخ تبدیل در چهارده صنعت مختلف 2.9% است. همه چیز مربوط به تنظیم دقیق وب‌سایت و تلاش‌های بازاریابی است تا مطمئن شوید هر تعاملی اهمیت دارد. در این مقاله فهمیدیم CRO چیست و چرا اهمیت دارد؛ همچنین، نحوۀ محاسبۀ آن را همراه با تاکتیک‌هایی در رابطه با این مفهوم ارائه کردیم.

این فرآیند تحلیل قیف نامیده می‌شود و هدف آن شناسایی عواملی است که باعث می‌شود بازدیدکنندگان «رها یا churn شوند» و قبل از تبدیل، سایت را ترک کنند. در نهایت، یک CTA قانع کننده فقط به این نیست که به مشتری بگوییدتومرها چه باید کرد. این در مورد ایجاد یک تجربه یکپارچه است که آنها را به سمت اقداماتی که می خواهید انجام دهند هدایت می کند. با ایجاد CTA هایی که نه تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه از نظر احساسی نیز جذاب هستند، می توانید نرخ تبدیل خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و پتانسیل کامل موفقیت آنلاین خود را باز کنید.

هر دو صفحه را منتشر نمایید و ریدایرکت ۳۰۲ را اجرا کنید که به طور تصادفی کاربران را به هر یک از دو نسخه هدایت می‌کند. که این یک افزایش ۲۵ درصدی درآمد را نشان می دهد و بدون صرف هزینه اضافی برای جذب ترافیک به دست می ‌آید. حال تصور کنید که با اجرای برخی تکنیک‌ های CRO، نرخ تبدیل خود را از ۲٪ به ۲.۵٪ افزایش می‌دهید.

برخی از روندهای جدید شامل استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل داده‌ها و شخصی‌سازی تجربه کاربری می‌باشند. هدف اصلی CRO این است که از ترافیک فعلی وب‌سایت حداکثر بهره را ببرد و نیاز به جذب کاربران جدید را کاهش دهد. یک سئو کار حرفه ای نتنها به اصول سئو مسلط هست بلکه میتوانید با بهینه سازی نرخ تبدیل فروش سایت رو افزایش دهد. بهینه سازی نرخ تبدیل یک فرآیند ادراکی است که طی چند مرحله اجرا می شود. در واقع با تحلیل عمیق داده ها، اجرای تست های مختلف و تغییر دادن محتوا می توان میزان بازدید یک وبسایت را به طرز چشم گیری افزایش داد.

به عنوان مثال، اگر یک صفحه فرود دارای نرخ تبدیل 10٪ باشد و 2000 بازدید کننده در ماه داشته باشد، آن صفحه 200 تبدیل (لید) در ماه ایجاد می‌کند. اگر بتوان با بهینه سازی عناصر مختلف در صفحه، نرخ تبدیل را تا 15 درصد افزایش داد، تعداد تبدیل های ایجاد شده 50 درصد به 300 در ماه جهش می‌یابد. همچنین باید به وسعت نمونه هم‌فکر کنید؛ یعنی صفحه موردنظر باید به تعداد کافی بازدید برسد تا شما بتوانید بر اساس آن تصمیم گرفته و تغییرات همیشگی اعمال کنید. در طول یک آزمایش، تعداد بازدیدکننده‌ها و نرخ تبدیل، همواره کاهش و افزایش می‌یابد. پس باید پیش‌بینی کنید که با توجه به وسعت نمونه‌تان، چه مدت‌زمانی برای رسیدن به بهترین جواب مناسب است.

نقشه‌های حرارتی Hotjar یا کلریتی با تجسم سازی رفتار کاربران در صفحات – از جمله کلیک‌هایشان، میزان اسکرول کردن، و مواردی که به آن‌ها توجه می‌کنند یا نادیده می‌گیرند – به شما اطلاعات ارزشمندی می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید موانع و مشکلات کاربری را شناسایی کرده و قابلیت‌هایی را که کاربران در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل از دست می‌دهند، کشف کنید. این سازنده کشیدن و رها کردن به شما امکان می‌دهد صفحات فرود سفارشی‌سازی شده‌ای را طراحی کنید که برای تبدیل‌ها بدون نیاز به هیچ مهارت کدنویسی بهینه‌سازی شده‌اند. با تست داخلی A/B و تجزیه و تحلیل تبدیل، Unbounce به شما کمک می کند صفحات فرود خود را به طور مداوم اصلاح کنید.

{سئو|دیجیتال مارکتینگ|آموزش سئو|آموزش دیجیتال مارکتینگ|بهینه سازی سایت|بازاریابی محتوا|تولید محتوا|لینک سازی|بک لینک|تحقیق کلمات کلیدی|سئو داخلی|سئو خارجی|سئو تکنیکال|سئو محلی|گوگل آنالیتیکس|سرچ کنسول گوگل|الگوریتم های گوگل|رتبه بندی گوگل|افزایش رتبه سایت|افزایش ترافیک سایت|بازاریابی شبکه های اجتماعی|مدیریت شبکه های اجتماعی|اینستاگرام مارکتینگ|تبلیغات در اینستاگرام|تبلیغات گوگل|تبلیغات کلیکی|کمپین تبلیغاتی|ایمیل مارکتینگ|بازاریابی ایمیلی|اتوماسیون بازاریابی|بهینه سازی نرخ تبدیل|تجربه کاربری}
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.