
پیشنهاد میکنیم مقاله معیارهای First Input Delay (FID) چیست؟ را مطالعه کنید. اگر به دنبال اطلاع از مشکلات فنی و محتوایی سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم که ابزار آنالیز سایت جت سئو را امتحان کنید. همچنین شما به کمک افزونه سئو کروم این ابزار می توانید هر صفحه وب را در زمانی کوتاه تحلیل کنید.
این معیار بازه زمانی اولین تعامل کاربر (مانند کلیک روی یک دکمه) تا واکنش مرورگر را اندازه میگیرد. البته گوگل این معیار را بهتدریج با (INP – (Interaction to Next Paint جایگزین کرد. نمره مطلوب برای FID کمتر از 100 میلیثانیه است. گوگل از فهرستسازی اول موبایل برای ارزیابی سایت شما برای رتبهبندی استفاده میکند، بنابراین عاقلانه است که تجربه موبایل سایت خود را در اولویت قرار دهید. دستگاههای تلفن همراه اغلب قدرت پردازش کمتری نسبت به دسکتاپ دارند و ممکن است در شبکههای کندتر باشند، که بهینهسازی عملکرد را حتی مهمتر میکند. به عنوان مثال، اگر یک مقاله خبری در حال بارگیری باشد، LCP ممکن است تصویر شاخص یا تیتر اصلی باشد.
حفظ یک تعامل خوب با کاربر ضروری است زیرا تاخیر می تواند برای افراد ناامید کننده باشد و کیفیت تجربه کاربری را کاهش دهد. این ابزار یک داشبورد آماده است که دادههای CrUX برای اورجینی که شما انتخاب میکنید را نشان میدهد. عملکرد این ابزار در اولویت قرار دارد و در عرض کمتر از 1 دقیقه اطلاعات را برای شما مهیا میکند. در مقایسه با سرچ کنسول و PSI، گزارش CrUX شامل ابعاد و جوانب بیشتری میشود. بهعنوان مثال نوع دستگاه و نوع کانکشن کاربر نیز در این نوع داده مشخص خواهد شد. برای بهینهسازی Core Web Vitals، نیاز به یک رویکرد جامع و چندجانبه است که شامل بهینهسازی سرور، کدهای جاوا اسکریپت، CSS و رسانهها میشود.
لازم به ذکر است که برای استفاده از این ابزار در ایران حتما باید از ******* استفاده کنید و این ابزار جزو سرویس های تحریم شده برای ایران است. ابزار Screaming Frog SEO Spider میتواند اطلاعات دقیقتری از عملکرد Core Web Vitals صفحات شما ارائه دهد. با استفاده از Google PageSpeed Insights، آدرس سایت یا صفحه مورد نظر را وارد کنید و گزارش کامل از عملکرد سایت خود را دریافت کنید. اگر حداقل 75 درصد از بازدیدهای صفحه به آستانه مورد قبول Core web vitals برسد، گوگل به سایت یا صفحه امتیاز خوبی می دهد. متداول ترین عوامل تغییر چیدمان صفحه، تصاویر، ویجت ها و بنرهای تبلیغاتی بدون ابعاد هستند.
کاربران امروزه به سرعت و کارایی سایتها اهمیت میدهند و حتی تأخیرهای چند ثانیهای میتواند باعث ترک سایت شود. گوگل برای رتبهبندی سایتها 200 معیار مختلف دارد که برخی از آنها به جنبههای فنی سایت مربوط میشوند. به همین دلیل لازم است مدیران سایتها سرعت سایت را رصد کنند و اقدامات لازم را برای افزایش سرعت و همچنین بهبود تجربه کاربران انجام دهند. به عبارتی اطلاعات مربوط به کور وب ویتال هر سایت، بهترین راهنما برای بهینه سازی سرعت سایت و افزایش تجربه کاربری آن دارد.
درک معیارهای Core Web Vitals
در کمپینهای بازاریابی، سرعت و تعاملپذیری بالای صفحات تبلیغشده نقش مهمی در موفقیت کمپین دارند. HTTPS (پروتکل انتقال ابرمتن امن) اطلاعات ارسالی بین مرورگر کاربر و سرور وبسایت را رمزگذاری میکند. استفاده از پروتکل HTTPS، نه تنها امنیت وبسایت تضمین را تضمین می کند بلکه در بهبود معیارهای CWV تاثیر بسیار زیادی دارد. این اقدامات منجر به بهبود تجربه کاربری، افزایش دیده شدن در موتورهای جستجو و بهبود کلی عملکرد وبسایت میشود.
کد کاربردی اچ تی اکسس برای امنیت سایت
گام بعدی در اینجا شامل بررسی عمیقتر با توسعهدهندگان برای بررسی گزینههای تنظیمات سایت خواهد بود. در سرچ کنسول بخش جدید به نام Core Web Vitals اضافه شد که وضعیت سایت خود را با فاکتورهای آن می توانید ببینید. هوش مصنوعی به شبیهسازی فرآیندهای هوش انسانی را که توسط ماشینهای کامپیوتری انجام میشود، میگویند.
این عوامل به نوبه خود میتوانند باعث افزایش درآمد و رشد کسبوکار شوند. گوگل با معرفی Core Web Vitals بهوضوح اعلام کرده است که این معیارها مستقیماً بر رتبهبندی وبسایتها در نتایج جستجو تأثیر میگذارند. اگر وبسایتی تجربه کاربری ضعیفی داشته باشد و معیارهای Core Web Vitals را رعایت نکند، ممکن است در رقابت با وبسایتهای دیگر جایگاه خود را از دست بدهد. به همین دلیل، بهبود این معیارها نه تنها به بهبود رتبهبندی کمک میکند، بلکه باعث میشود کاربران تجربهای روان و سریع از وبسایت داشته باشند.
خبر خوب این است که بسیاری از ابزارهای سئویی موجود، توان سنجش این معیارها را دارند. استفاده از یک شبکه توزیع محتوا (CDN) نیز میتواند زمان دسترسی کاربران به محتوای سایت را کاهش دهد. CDN ها محتوای شما را در سرورهای مختلف در سراسر جهان ذخیره کرده و کاربر را به {سئو مگ|} نزدیکترین سرور متصل میکنند.
Chrome DevTools برای کمک به صاحبان سایت برای یافتن و رفع مشکلات ناپایداری بصری در صفحه ای که می تواند به تغییر حالت بندی تجمعی (CLS) کمک کند (، به روز شده است. First Input Delay مربوط به زمانی است که کاربر در هنگام باز شدن کامل صفحه قصد تعامل با یکی از بخشهای آن را دارد. میزان زمانی که جواب دادن به این تعامل طول میکشد را FID میگویند. منظور از تعامل کلیک کردن روی یک لینک، باز کردن منو یا وارد کردن ایمیل در یک فرم است. Largest Contentful paint به محاسبه میزان زمان باز شدن قسمت اصلی محتوای صفحه میپردازد. ممکن هست هنوز تمام صفحه و قسمتهای حاشیهای آن بهصورت کامل باز نشده باشد؛ اما بخش اصلی که کاربر برای آن به این صفحه آمده است باید هر چه زودتر باز شود.
آموزش ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول (راهنمایی برای تازهکارها!)
بله، بهبود Core Web Vitals میتواند به تعامل بهتر کاربر منجر شود. زمان بارگذاری صفحه، پاسخگویی به اعمال کاربر، و ثبات صفحه از جمله عواملی هستند که بهبود آنها میتواند تجربه کاربری را بهبود بخشیده و تعامل کاربر را ارتقا دهد. این معیار تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربر و تعداد بازدیدها در وبسایت دارد. در واقع، LCP مدت زمانی را که کاربر بین کلیک بر روی یک لینک و بارگذاری کامل محتوا بر روی صفحه صبر میکند را نشان می دهد. در بررسی اینکه عوامل اصلی در Core Web Vitals چیست، LCP به عنوان گزینه اول در نظر گرفته می شود.
به همین خاطر جزئیات این دادهها در ابزارهای مختلف، متفاوت خواهد بود. بهعنوان مثال گزارش PSI و سرچ کنسول بر اساس عملکرد 28 روزه وبسایت شما تهیه میشود. این در حالی است که مجموعه دادههای CrUX بهصورت ماهانه به وجود میآید. Lighthouse یک ابزار قدرتمند دیگر از گوگل است که بهصورت افزونه مرورگر کروم قابل استفاده است. این ابزار علاوه بر ارزیابی Core Web Vitals، معیارهای دیگری مانند دسترسیپذیری، سئو و بهترین شیوههای توسعه وب را نیز بررسی میکند. در حال حاضر این مجموعه ابزار مشابه تصویر زیر بر روی سه جنبه از نظر تجربه کاربری تمرکز دارد که شامل بارگیری اولیه، تعامل و ثبات نهایی است.
تفسیر دادههای Core Web Vitals
این فاکتورها نهتنها بر تجربه کاربری (UX) تأثیر میگذارند، بلکه نقش مهمی در رتبهبندی گوگل دارند. اگر سایت کند باشد، محتوای آن دیر بارگذاری شود یا چینش عناصر آن در حین استفاده تغییر کند؛ کاربران تجربهای نامطلوب خواهند داشت. گوگل با ارزیابی شاخصهایی مانند LCP، INP و CLS، سایتهایی را که عملکرد بهتری دارند، در نتایج جستجو بالاتر نمایش میدهد. ابزارهای مختلفی مانند Google PageSpeed Insights، Search Console و Lighthouse به شما کمک میکنند تا این معیارها را اندازهگیری و مشکلات را برطرف کنید.
Google Web Vitals Chrome
CLS تغییر تجمعی طرح هم معنی می شود و به این مفهوم است که آیتم های صفحه ای که بار گذاری می شود لغزان نباشند و حرکت نکنند. گوگل به دلیل تنوع گسترده ای از شبکه ها و برنامه ها، نمی تواند عدد دقیقی از یک امتیاز خوب TTFB ایجاد کند. در زیر میتوانید موضوعات را مشاهده کنید و مقالات مرتبط با هر یک را مطالعه کنید. همچنین در انتهای این مطلب میتوانید کتاب جامع core web vitals که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس تهیه شده است را دانلود کنید.
اگه از نظر سئو بخوایم به معیارهای بالا نگاه کنیم تا تاثیر Core Web Vitals بر سئو رو بدونیم، باید اینطور بگیم که این ۳ معیار برای بهبود رتبه سایت بسیار مهم هستند. به این معنا، اگه صفحات شما پاسخگو نباشند و یا مثلا اونها رو پر از تبلیغات نامطلوب کنید (که باعث افزایش CLS میشه)، کاربران دیگه به راحتی به سایت شما برنمیگردند. با وجود آنکه سرچ کنسول، دامنه وسیعی از صفحاتی که به توجه و ارتقاء بیشتری نیاز دارند را به توسعهدهندگان ارائه میدهد، PSI به توسعهدهنده کمک میکند تا تجربه کاربر در هر صفحه را بهبود دهد. در PSI شما میتوانید به وضوح بررسی کنید که آستانه هر یک از شاخصهای Core Web Vitals صفحه شما در چه وضعیتی قرار دارند. شما میتوانید تمامی این موارد را در گزارش کامل PSI به دست بیاورید. ابزارهای دیگری هم برای ارزیابی Core Web Vitals وجود دارند که از هر کدام میشود برای اندازهگیری معیارهای مختلف استفاده کرد.
Core Web Vitals به عنوان مجموعهای از معیارهای حیاتی در بهینهسازی تجربه کاربری و سئو وبسایتها، نقش مهمی در موفقیت آنلاین دارند. با تمرکز بر بهبود شاخصهای LCP، INP و CLS، میتوانید سرعت بارگذاری، واکنشپذیری و پایداری صفحات وب خود را بهبود بخشید. این مطلب را به آموزش Core Web Vitals اختصاص دادیم؛ امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. تأثیر Core Web Vitals در سئو تکنیکال و بهینه بودن صفحات موضوعی مهم در آموزش Core Web Vitals است.
نقشه کلمات کلیدی یا keyword mapping چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟
عواملی همچون موبایل فرندلی بودن، سرعت بارگذاری صفحات سایت و نحوه چیدمان عناصر از جمله مهمترین فاکتورهای تجربه صفحه هستند که ارتباط مستقیمی با تجربه کاربر یا User Experience دارند. به همین دلیل بهبود تجربه صفحه و اندازه گیری نحوه برقراری ارتباط کاربر با صفحات یک سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا گوگل در هنگام رتبه دهی به این پارامتر مهم توجه ویژهای دارد. گوگل Core Web Vitals را بهعنوان بخشی از بهروزرسانی “Page Experience Update” معرفی کرده است. این بهروزرسانی تأکید میکند که گوگل برای رتبهبندی وبسایتها، علاوه بر محتوای باکیفیت، به معیارهایی مانند سرعت، پایداری چیدمان و قابلیت تعامل کاربران با صفحه نیز توجه میکند. وبسایتهایی که در این معیارها عملکرد خوبی داشته باشند، از شانس بیشتری برای کسب رتبههای بهتر در نتایج جستجو برخوردار هستند.
عملکرد سایت شما میتواند در طول زمان با تغییر چیدمان و محتوا کاهش یابد. نظارت منظم Core Web Vitals خود را – مانند استفاده از ابزار ممیزی سایت Semrush – برای شناسایی و رفع زودهنگام مشکلات برنامهریزی کنید. گاهی اوقات، تغییرات کوچکی که به خودی خود ناچیز به نظر میرسند، میتوانند در مجموع تأثیر زیادی بر Core Web Vitals شما داشته باشند. به عنوان مثال، افزودن چندین اسکریپت شخص ثالث – که هر کدام فقط کمی سرعت سایت شما را کاهش میدهند – میتواند در مجموع تأثیر منفی بر امتیاز INP شما داشته باشد. معیار Interaction to Next Paint یا INP، جدیدترین معیار Core Web Vitals است.
معیار FID یا First Input Delay، معیاری است که برای اندازهگیری Load responsiveness به کار میرود و به میزان تاخیر در دریافت پاسخ از سایت توسط کاربر اشاره میکند. به این معنی که وقتی کاربر برای اولین بار پس از لود شدن با سایت شما تعامل میکند، چه مدت زمان لازم است تا پاسخی از سمت سایت دریافت کند. هر چه این زمان بیشتر باشد، امتیاز سایت شما در FID کمتر خواهد بود. در استیبلدابلیوپی، ما خدمات حرفهای توسعه وب و سئو ارائه میدهیم که بهینهسازی وبسایت شما و بهبود رتبه گوگل را در کمترین زمان ممکن تضمین میکند. میتوان گفت که انتشار شاخصهای اصلی وب، فشار زیادی را به صاحبان مشاغل وارد کرده است، بهخصوص که برخی از این معیارها به فاکتورهای رتبهبندی موجود بسیار شبیه هستند. اگر صفحهای را در گزارش پیدا نمیکنید، یا هنوز نمایه نشده است یا آدرس آن به حداقل دادههای گزارشدهی نرسیده است.
چون سایت تازه راه اندازی شده و صفحات هنوز ایندکس نشده یا اطلاعات زیادی ازشون جمع آوری نشده. توی صفحه جدید می تونید تمام URLهایی که این مشکل رو دارن بررسی کنید. برای این کار باید روی URL نمونه روی جدول کلیک کنید تا یه پنجره در سمت راست باز بشه که تمام آدرس های اینترنتی رو براتون ردیف کرده. حالا می خوایم ببینیم این متریک هایی که گوگل بر اساس اونها به یک URL میگه خوب و به یکی دیگه میگه ضعیف، چی هستن و چه معنایی دارن. توی جدول زیر امتیازهای خوب و بد این متریک ها رو از نظر گوگل آوردیم. در پایان، لطفا نظرات خود درباره میزان تاثیرگذاری سیگنال جدید، بر روی نتایج گوگل را با ما به اشتراک بگذارید.
بررسی ابزار PageSpeed Insight
این کار با مقایسه فریمها و محاسبه شدت این جابهجاییها انجام میشود. در این مقاله، بهطور مفصل درباره این بهروزرسانی، هر یک از معیارهای حیاتی وب اصلی، تأثیر آن بر کسبوکارتان و نحوه بهینهسازی آنها صحبت خواهیم کرد. این پروتکل امن، اطلاعات بین مرورگر کاربر و سرور را رمزنگاری میکند. از سال ۲۰۱۴، گوگل HTTPS را بهعنوان فاکتور رتبهبندی در نظر گرفت. HTTPS از اطلاعات کاربر محافظت کرده و تضمین میکند که دادهها در مسیر انتقال، دستکاری نمیشوند.
به عبارت دیگر، INP بررسی میکند که چقدر زمان میبرد تا صفحه به واکنش کاربران در تعاملات سریع مثل کلیک، اسکرول یا تایپ واکنش نشان دهد. بهبود این معیار میتواند تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و رتبهبندی سایت شما در گوگل داشته باشد. هاست با کیفیت و قدرتمند میتواند زمان بارگذاری سایت شما را به شدت کاهش دهد. همچنین، مشکلات زیرساختی هاست میتواند بر قابلیت دسترسی سایت شما تأثیر منفی بگذارد.با ارتقای هاست، زمان بارگذاری صفحات بهبود مییابد و LCP سریعتر خواهد شد.
از دیگر ابزارهای مفید جهت اندازه گیری هسته حیاتی وب میتوانیم به ابزار Lighthouse اشاره کنیم که قادر به بررسی کیفیت و میزان معیارهای سه گانه Core Web Vitals است. با بهبود معیارهای LCP، FID و CLS، نه تنها تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت خود فراهم میکنید، بلکه به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل نیز کمک خواهید کرد. با پیادهسازی نکات ذکر شده در این مقاله، میتوانید عملکرد سایت خود را بهبود بخشید و در رقابتهای دیجیتال پیشرو باشید. چرا باید Core Web Vitals را جدی بگیریم؟ زیرا این معیارها مستقیماً بر روی تجربه کاربری و در نتیجه بر روی موفقیت وبسایت شما تأثیر میگذارند.
آموزش نصب گوگل آنالیتیکس در وبسایت و راهاندازی
با پیادهسازی این تکنیکها و تمرکز بر بهینهسازی LCP، FID و CLS، میتوانید عملکرد وبسایت خود را بهبود بخشیده و تجربه کاربری بهتری ارائه دهید. این اقدامات نه تنها به بهبود Core Web Vitals کمک میکند، بلکه رتبهبندی وبسایت شما در نتایج جستجوی گوگل را نیز بهبود میبخشد. تعیین اندازه دقیق برای رسانههایی مانند تصاویر، ویدیوها و آگهیها میتواند از تغییرات ناخواسته در چیدمان جلوگیری کند. این روش باعث منابع را به طور صحیح در صفحه قرار داده و مانع جابهجاییهای ناگهانی میشود.با تعیین اندازه از پیش تعریف شده برای هر نوع رسانه، صفحه به طور مرتب و بدون تغییرات ناخواسته بارگذاری میگردد. این کار CLS را کاهش داده و تجربه کاربری را بهتر میکند.بهبود CLS به طور مستقیم بر رتبهبندی سایت تأثیر دارد.
نحوه اندازه گیری هسته حیاتی وب در این ابزار بدین صورت است که باید URL صفحه موردنظر از سایت خود را در آن وارد کنید تا گزارش کاملی از کیفیت هسته حیاتی آن دریافت نمایید. این ابزار همچنین روشهایی را جهت بهبود معیارهای Core Web Vitals به شما پیشنهاد میدهد تا با اجرای آنها بتوانید هسته حیاتی صفحات سایت خود را بهبود بخشید. در دنیای امروز، وبسایتها یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی و تجاری هستند. یکی از اصلیترین اهداف صاحبان وبسایتها، بهبود تجربه کاربری و در نتیجه، افزایش بازدید و نرخ تبدیل است. Core Web Vitals مجموعهای از معیارهاست که به طور مستقیم بر روی تجربه کاربری وبسایتها تاثیر میگذارد. این مقاله به بررسی دقیق این معیارها، اهمیت آنها و چگونگی بهبودشان میپردازد.
این شرایط باعث افزایش CLS سایت می شود که تاثیر منفی بر رتبه بندی است دارد. First Contentful paint میزان زمانی را محاسبه میکند که اولین قسمت صفحه بارگذاری و توسط بازدیدکننده مشاهده میشود. این شاخص مانند LCP زیرمجموعه بخش بارگذاری صفحه است؛ اما اهمیت کمتری دارد؛ چراکه ازنظر تجربه کاربری باز شدن قسمت غیر اصلی صفحه برای کاربر اهمیت زیادی ندارد. Google Search Console یک ابزار تحلیلی دیگر از گوگل است که گزارشهایی درباره عملکرد Core Web Vitals صفحات سایت ارائه میدهد. این ابزار به شما کمک میکند تا بهطور مستقیم مشکلاتی که در صفحات مختلف وبسایت دارید را شناسایی کرده و به بهینهسازی آنها بپردازید. PageSpeed Insights یکی از ابزارهای رایگان و قدرتمند گوگل است که به شما امکان میدهد عملکرد وبسایت خود را بر اساس معیارهای Core Web Vitals بررسی کنید.
- {
- این ابزار در نهایت به شما یک لیست همراه با اولویت اهمیت ارائه میدهد. |}
- با بهبود معیارهای LCP، FID و CLS، نه تنها تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت خود فراهم میکنید، بلکه به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل نیز کمک خواهید کرد. {
- مشخص کردن ابعاد لود تصاویر در html به بهبهود نمره CLS سایت شما کمک می کند. |}{
- این ابزار همچنین روشهایی را جهت بهبود معیارهای Core Web Vitals به شما پیشنهاد میدهد تا با اجرای آنها بتوانید هسته حیاتی صفحات سایت خود را بهبود بخشید. |}
- در زیر میتوانید موضوعات را مشاهده کنید و مقالات مرتبط با هر یک را مطالعه کنید.
- از زمان اعلام شدن، معیارهای اصلی وب گوگل (Core Web Vitals) در دنیای سئو و توسعه وب، جنجال زیادی به پا کرد.
اهمیت توجه به UX یا همان تجربه کاربری در سالهای اخیر بهشدت افزایش یافته است؛ به این دلیل که با افزایش رقابت در بین کسبوکارها تمام توجهها به کاربر و کسب رضایت او جلب شده است. این معیار مهم دیگری در کور وب ویتال است و این مدت زمانی است که کاربر دست به تعامل به صفحه بزند. هر کدام از این معیارها سه عدد بخش خوب، ضعیف و بهبود لازم را دارند. به عنوان مثال در LCP ، تا زمان 2.5 ثانیه خوب است بین 2.5 ثانیه تا 4 ثانیه نیاز به بهبود است و اگر از 4 ثانیه به بالا باشد ضعیف عمل شده است.
{کارشناس سئو کیست و چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
|}یک سایت سریع و پایدار باعث میشود کاربران بدون تأخیر یا اختلال با محتوا تعامل داشته باشند. بارگذاری سریع (LCP)، تعامل روان (INP) و عدم تغییر ناگهانی عناصر (CLS) تجربه کاربری را بهبود میبخشند. در نتیجه با افزایش زمان حضور کاربران در سایت، نرخ تبدیل بالا میرود. همچنین، این تغییر به بهبود سایر فاکتورها مانند Bounce Rate و Retention Rate کمک میکند.
بارگذاری اسکریپتهای غیرضروری به شدت زمان بارگذاری سایت شما را افزایش داده و تأثیر منفی بر LCP میگذارد. حذف اسکریپتهای اضافی باعث افزایش سرعت بارگذاری محتوای اصلی سایت میشود.عدم حذف اسکریپتهای اضافی با افزایش زمان بارگذاری و LCP بالاتر، تجربه کاربری منفی را همراه دارد. در دنیای دیجیتال امروز که رقابت میان مگ سئو وبسایتها روز به روز افزایش مییابد، بهبود عملکرد سایت از جنبههای مختلف میتواند تمایز بزرگی میان سایت شما و رقبا ایجاد کند. سایتهایی که از نظر Core Web Vitals بهینهسازی شدهاند، احتمالاً در نتایج جستجو به نسبت رقبا جایگاه بالاتری خواهند داشت.
در نسخه جدید سرچ کنسول اطلاعات مربوط به URLهای خوب و بدون مشکل دیگه توی جدول نمیاد. اگه می خواید گزارش مربوط به good URLs رو ببینید، پایین نمودار گزینه «View data about good URLs» هست که شما رو به صفحه گزارش URLهای بدون مشکل هدایت می کنه. یعنی وقتی کاربر برای اولین بار روی یکی از دکمه های صفحه یا هر چیز قابل کلیک دیگه ای که طراحی کردیم ضربه زده تا وقتی که مرورگر به اون تعامل پاسخ داد، چقدر طول کشیده. توی این بخش از آموزش سرچ کنسول زیر و بم این گزارش رو بررسی می کنیم و بهتون میگیم چطور برای بهینه کردن URLهای سایت از این گزارش استفاده کنید. RankBrain یکی از بخشهای هوش مصنوعی گوگل است که به رفتار کاربران توجه میکند. اگر کاربران روی یک نتیجه کلیک کرده و زمان زیادی را در آن سپری کنند، گوگل سیگنال مثبتی دریافت خواهد کرد.
در FID، تا مقدار 100 میلی ثانیه خوب است، از 100 میلی ثانیه تا 300 میلی ثانیه نیاز به بهبود است و بالای 300 میلی ثانیه اوضاع وخیم و ضعیف است. در نتیجهی، نظارت مستقیم بر کاربران واقعی وبسایت، به دادههای عددی واقعی دست پیدا خواهید کرد نه آزمایشی. به این طریق میتوانیم برای بهبود عملکرد وبسایت از دادههای آزمایشگاهی و واقعی در ترکیب با هم استفاده کنیم. Lighthouse یک وبسایت خودکار است که میتواند به توسعهدهنده در زمینه تشخیص مشکلات مختلف کمک کند.
وقتی عملکرد صفحه را اندازه گیری می کنید، TBT اکنون در پاورقی پانل Chrome DevTools Performance نشان داده می شود. برای مشاهده جزئیات آن در برگه Summary ، Layout Shift را انتخاب کنید. برای تجسم فیلد محل تغییر خود، نشانگر را روی قسمت Moved from و Moved نگه دارید. Chrome DevTools همچنین زمان مسدود کردن کل ( (TBT را اندازه گیری می کند، که برای بهبود تأخیر ورودی اول(FID) مفید است. با ما همراه باشید و اگه سوالی براتون پیش اومده، در قسمت نظرات پایین صفحه مطرح کنید تا پاسخگو باشیم.
CrUX و همچنین PSI، هر دو بهصورت API نیز ارائه شدهاند و میتوان از آنها برای ساخت داشبورد و گزارشهای دیگر نیز استفاده کرد. اگر URL حداقل داده مورد نیاز برای ایجاد گزارش را نداشته باشد، از گزارش حذف میشود. از سیستم گزارش جدید استفاده کنید تا به دید جامع از عملکرد اوریجین خود دسترسی پیدا کنید. ما در مقالات زیر به شما میگوییم چطور میتوان این منابع را شناسایی و بهینه کرد. کدهای CSS و جاوا اسکریپت در بارگذاری اولیه صفحه تأثیر زیادی دارند. با فشردهسازی این فایلها و حذف کدهای بلااستفاده میتوان به طور قابل توجهی زمان بارگذاری را کاهش داد.
مهماین را با زمان بارگذاری کل صفحه یا معیارهای دیگر مانند «اولین رنگ معنادار» (FMP) اشتباه نگیرید. FMP مدت زمانی را که طول میکشد تا اولین بخش محتوا در یک صفحه بارگذاری شود، اندازهگیری میکند. با این حال، بعداً به دلیل نقص در تشخیص مهمترین بخش محتوا در یک صفحه و ارائه نتایج نامنظم، کنار گذاشته شد. این معیار سرعت پاسخگویی سایت را هر بار که کلیک میکنید یا تایپ میکنید، اندازهگیری میکند، نه فقط اولین بار.
اگر صفحات شما در معیارهای LCP، FID و CLS ضعیف باشند؛ رقبای بهینهتر جایگاه شما را در نتایج جستجو تصاحب میکنند. معیار Cumulative Layout Shift یا CLS، ثبات بصری یک صفحه را اندازهگیری میکند. این معیار میزان تغییر چیدمان غیرمنتظرهای را که در طول عمر صفحه رخ میدهد، کمیسازی میکند.
گوگل مجموعه ای از معیارها برای صاحبان سایت های تعریف کرده است که باید هنگام بهینه سازی برای تجربه کاربر روی آنها تمرکز کنند. راهنمای منسجم برای سیگنال های با کیفیت ارائه دهد که گوگل می گوید “برای ارائه یک تجربه عالی کاربر در وب” ضروری است. بهینه سازی برای افزایش کیفیت تجربه کاربری یک شاخص کلیدی برای موفقیت بلند مدت هر سایتی به شمار می آید. برای اندازه گیری کیفیت و تجربه کاربری که در اختیار مشتریان و بازدیدکنندگان قرار می دهید لازم نیست که حتما صاحبان سایت به عنوان یک توسعه دهنده عملکرد وب خود را بررسی کنند.

تغییر چیدمان تجمیعی (Cumulative Layout Shift)
|}ابزار PSI و همچنین PSI API برای اینکه بتوانند از Lighthouse نسخه 6 استفاده کنند، ارتقاء یافتهاند. در حال حاضر این ابزارها قادر به اندازه گیری Core Web Vitals هم در شرایط میدانی و هم در شرایط آزمایشگاهی هستند. تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای سایت مبین هاست تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. مبین هاست (Mobinhost) ارائهدهنده خدمات هاستینگ، دیتاسنتر، سرور مجازی، سرور اختصاصی، هاست و دامنه، گواهینامههای امنیتی SSL و سایر خدمات تحت وب است. برای افزایش رشد کسبوکار، پیشی گرفتن از رقبا و آمادگی برای بهروزرسانیهای آتی Core Web Vitals، با ما تماس بگیرید.
گوگل نیز زمانی که تشخیص دهد محتواهای یک وب سایت برای کاربران مفید و ارزشمند است، قطعا این امتیاز مثبت را در هنگام رتبه بندی سایت در نظر میگیرد و جایگاه آن را در صفحه نتایج جستجو را ارتقا میدهد. بنابراین اندازه گیری تجربه کاربر با هسته حیاتی وب در حال حاضر یکی از مهمترین معیارها گوگل برای رتبه بندی وب سایتها در نظر گرفته میشود و نقش تعیین کنندهای را در این فرآیند ایفا میکند. در این میان تجربه صفحه یا تجربه کاربر در هنگام بازدید از سایت نیز فاکتورهای مهم دیگری هستند که گوگل برای رتبه بندی سایت توجه ویژهای به آنها دارد. زیرا اولین هدف تمامی وب سایتها برطرف ساختن نیاز کاربران و ارائه اطلاعات موردنیاز به آنها است.
هر درخواستی که در زمانی بیش از 50 میلی ثانیه اجرا شود، یک کار طولانی حساب می شود. در واقع دوره زمانی پس از 50 میلی ثانیه، بخشی است که مسدود شده است. (FCP) محاسبه می کند که مرورگر چه مدت طول می کشد تا محتوایی را از مدل (DOM) نمایش دهد.
برخلاف PSI، گزارش سرچ کنسول شامل دادههای سابقه عملکرد وبسایت میشود. سرچ کنسول فقط بر روی وبسایتی که شما مالک واقعی آن هستید و مالکیت خود را تأیید کنید قابل استفاده است. در آخرین نسخه Lighthouse 6.0، سه استاندارد جدید به گزارش اضافه شده است.
دو شاخص جدید، Largest Contentful Paint (LCP) و Cumulative Layout Shift (CLS) هستند. این دو شاخص میتوانند با کمک Core Web Vitals به بهبود تجربه کاربر، کمک شایان توجهی کنند. این شاخصها نه فقط بهعنوان یک شاخص اندازهگیری در گزارش نهایی، بلکه بهعنوان یک عامل در امتیاز نهایی عملکرد وبسایت نیز در نظر گرفته خواهند شد. معیارهای Core web vitals زیر مجموعهای از معیارهای Web Vitals هستند که بر تمامی صفحات وب اعمال میشوند و باید توسط صاحبان تمامی سایتها به کار گرفته شوند. هر یک از معیارهای Core web vitals نمایانگر یک وجه متمایز از تجربهی کاربری هستند. این معیارها به صورت میدانی قابل اندازهگیری هستند و انعکاسی از تجربهی کاربری واقعی از یک خروجی مهم کاربر محور به شمار میآیند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه تولید محتوا برای سایت پیشنهاد می کنیم مقاله را مطالعه نمایید. تمامی حقوق این وب سایت متعلق به شرکت مشاوران سیستم های پیشرفته زاوش می باشد. یک برنامه افزودنی جدید، که اکنون برای نصب از Store Chrome در دسترس است و سه معیار Core Web Vitals را در زمان واقعی اندازه گیری می کند. در این قسمت مشکلاتی که بر سر پایداری تصویری و شاخص CLS در یک صفحه وجود دارد و باید رفع شود را اشاره میکنیم.
این معیار اطمینان میدهد که کاربران موبایل تجربهای مطلوب مشابه کاربران دسکتاپ دارند. به این معنا که نسخه موبایلی سایت در اولویت ایندکسگذاری قرار دارد. هنگام وارد کردن URL وبسایت، Google PageSpeed Insights عملکرد صفحه را بر اساس معیارهای مختلف، از جمله CWV، ارزیابی میکند. حتی گزارش دقیقی در مورد مواردی که نیاز به بهینه سازی دارند را نشان می دهد. برخی از عناصر نفوذی مانند تبلیغات یا بینابینی میتوانند بر CLS یا تجربه بصری سایت تأثیر منفی بگذارند.
- ۰ ۰
- ۰ نظر