
در صورت لزوم نیز میتوانید مخاطب سفارشی خود را در گوگل آنالیتیکس با توجه به ویژگیهای موردنظر کسب و کار ایجاد کنید. برای مثال بسیاری از کسب و کارها انجام تبدیل توسط کاربران را بهعنوان نوعی خرید در نظر میگیرند. با این وجود تبدیل تعریفهای مختلفی دارد و ممکن است دانلود کتاب الکترونیکی، پر کردن فرم اطلاعات تماس یا ثبتنام در دوره آموزشی رایگان باشد. این مفهوم گسترده تبدیل میتواند روند تحلیل و گزارشدهی شما را وارد مسیر جدیدتری کند. در این مرحله پس از وارد کردن نام حساب کاربری، باید میزان دسترسی گوگل را به اطلاعات تحلیلی وبسایت تعیین کنید. با توجه به اهمیت این موضوع از خواندن دقیق تمامی شرایط مطمئن شوید و گزینههایی را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگاری کامل دارد، هرچند توصیه ما انتخاب تمام گزینههای ممکن است.
روش ایجاد تبدیل های سفارشی در گوگل آنالیتیکس چیست ؟
البته اگر برای انجام این مرحله گوگل تگ منیجر را انتخاب نکنید اشکالی در روند کار ایجاد نمیشود و میتوانید در آینده نیز با ایجاد حساب کاربری در گوگل تگ منیجر، تگهای آنالیتیکس را بهآن منتقل کنید. اکنون اطلاعات اولیه لازم برای شروع کار با گوگل آنالیتیک را در اختیار دارید. اما به یاد داشته باشید نتیجه گرفتن از این ابزار، نشات گرفته از یک روند مداوم بررسی دادهها، تجزیه و تحلیل و بهبود وبسایت است. بنابراین استفاده از {سئو مگ|} ابزار گوگل آنالیتیکس را به تأخیر نیندازید.
یک تب با نام «Google analytics» در منوی وبسایت وردپرسی شما ایجاد میشود. روی آن کلیک کرده و سپس گزینه «Authorize plugin» را انتخاب کنید. به دلیل تحریم گوگل آنالیتیکس نمیتوانید با آیپی ایران از آن استفاده کنید، پس به یک فیلتر شکن هم نیاز دارید.
این دادهها به شما کمک میکنند مسیرهای تبدیل، صفحات فرود موثر و صفحات خروجی را شناسایی کرده و تعامل کاربران با محتوای سایت خود را بهبود دهید. با استفاده از این تحلیلها میتوانید تجربه کاربری بهتری فراهم کرده و اهداف کسبوکارتان را بهتر مدیریت کنید. راهاندازی Google Analytics اولین گام برای تحلیل دادههای وبسایت شماست. این فرآیند شامل ایجاد یک حساب کاربری، افزودن کد ردیابی و تنظیم فیلترها برای دادههای دقیقتر است. با اجرای این مراحل، میتوانید به راحتی اطلاعات ارزشمندی درباره بازدیدکنندگان و عملکرد وبسایت خود کسب کنید و از آنها برای تصمیمگیریهای بهتر استفاده کنید. شما با ورود به حساب کاربری خود در گوگل آنالیز به صفحه اصلی هدایت خواهید شد.

GA4 امکانات بیشتری برای پیشبینی رفتار کاربران و مدلهای یادگیری ماشین برای تحلیل اطلاعات استفاده میکند. این گزارش نشان میدهد که چند نفر در حال حاضر از سایت شما بازدید میکنند و لیستی از فعالترین صفحات را در اختیار شما قرار میدهد. شما میتوانید از طریق این بخش بدانید چند نفر از آن کاربران وب سایت شما را روی دسکتاپ یا تلفن همراه مشاهده میکنند. اگر میخواهید در زمینهٔ بازاریابی دیجیتال موفق عمل کنید باید با ابزار آنالیتیکس گوگل بیشتر آشنا شوید. گوگل آنالیتیکس یک سرویس تحلیل ترافیک وب است که توسط گوگل ارائه میشود.
با جواب به این سوال میتوانید عوامل این اتفاق را شناسایی کنید و با توجه به این عوامل، صفحات مشابه بسازید و کاربران را به آن صفحات هدایت کنید تا به طور کلی فروشتان افزایش پیدا کند. رفتار کاربر(user) در یک بازه زمانی مورد بررسی قرار میگیرد که به این بازه زمانی Session(سشن) یا دوره گفته میشود. کاربرد اصلی این گزارش برای زمانی است که کمپین تبلیغاتی جدیدی راه اندازی کردهاید و میخواهید از صحت دادهها مطمئن شوید. یا زمانی که میخواهید تنظیمات جدیدی مانند ایونتها (events) را تست کنید.
آموزش اتصال Google Analytics به سایت با تگ منیجر
این منو شکل و شمایلی شبیه به منوی داشبورد Overview دارد با این تفاوت که در آن میتوانید دادههای مربوط به بازدیدکنندگانی را ببینید که در زمان بررسی گزارش در حال بازدید از وبسایت شما هستند. نمودار، جدول و دیگر اشکال نمایشی دادههای وبسایت در بخشهایی با عنوان کارتها نمایش داده میشوند. کارتها پنلهایی هستند که در سمت راست صفحه اصلی قرار میگیرند و میتوانید تنظیمات خاصی را برای نمایش داده روی آنها اعمال کنید. بهطور معمول نوع داده و دوره زمانی نمایش آن در نمودار در این بخش قابلتنظیم است. البته گوگل با در نظر گرفتن چند فاکتور مشخص مثل دادههای موجود از کاربر، روشهای «جذب» (Aquisitiuon) یا ویژگیهای جمعیتشناسی، مخاطبانی را به شما پیشنهاد میکند.

در این قسمت شما میتوانید انتخاب کنید که همه این موارد را بررسی کند یا خیر. در انتها نوع پلتفرمی که قرار است در آن فعالیت کنید را مشخص کنید. در ابتدای این مرحله نام سایتتان را در قسمت Property details بنویسید و قسمت time zone و ساعت محلی را کشور را ایران انتخاب نمایید. از آنجایی که امکان انتخاب واحد پول ریال برای ما وجود ندارد باید دلار را انتخاب کنید.
در ادامه در مورد هریک از موارد بالا بهصورت مختصر توضیح میدهیم. در این مرحله برای دیدن جزییات بیشتر میتوانید روی این شاخصها کلیک کنید و توضیح دقیقتری از آنچه اندازهگیری میشود، بخوانید. همچنین با استفاده از علامت Setting کوچک در گوشه سمت راست میتوانید اندازهگیری این شخصها را فعال یا غیرفعال کنید.
برای مثال، اگر تعداد زیادی کاربر روی یک دکمه فراخوانی برای اقدام کلیک میکنند، میتوانید نتیجه بگیرید که این دکمه در جذب کاربران مؤثر است. در مقابل، اگر تعداد کمی کلیک روی یک دکمه باشد، ممکن است نیاز به تغییر طراحی یا نحوه ارائه آن باشد. کمپانی گوگل این ابزار را به صورت رایگان در اختیار صاحبان وب سایت قرار داده است. برای بهینه سازی و بهبود کیفیت سایتتان میتوانید از این ابزار استفاده کنید. هرچند اگر با سایت ساز پرتال سایت ساخته باشید، در پنل کاربری خودتان میتوانید آمار کاملی از بازدیدهای وب سایت داشته باشید. با این حال ابزارهای گوگل آنالیتیکس میتوانند آمار کاملتری از اطلاعات بازدید سایت و ردیابی کمپینهای تبلیغاتی شما داشته باشند.
ما شاهدیم که الگوریتمها، جریمهها و عوامل سئو چگونه از روزهای اولیه جستجو تکامل یافتهاند. به عنوان متخصصان سئو و صاحبان سایت، ما به طور مستقیم می دانیم که مدیران وب سایت ها باید در کجا تمرکز کنند و زمان خود را صرف کنند. این ابزار همه گزارشها و نتایج سایر قسمتها که تاکنون بارنگ و تصویر نشان داده میشد را در یک لیست بهصورت متنی و عددی با جزئیات بیشتر و قابل مرتبسازی ارائه میکند و دیگر خبری از رنگ نیست. تعداد کلیکهایی که بعد از جستوجوی کوئری بر روی یکی از صفحات سایت وارد میشود.
بخش گزارشدهی (Reporting) نیز یکی از قابلیتهای کلیدی گوگل آنالیتیکس است. این بخش گزارشهای متنوعی از جمله گزارش ترافیک، رفتار کاربران، نرخ تبدیل، و حتی مقایسه دادهها در بازههای زمانی مختلف را ارائه میدهد. علاوه بر این، گوگل آنالیتیکس ابزارهایی برای شناسایی کلمات کلیدی پرکاربرد، منابع ورودی ترافیک، و نرخ پرش دارد که برای بهینهسازی استراتژیهای SEO و بازاریابی دیجیتال بسیار مهم هستند. گوگل آنالیتیکس یک سرویس تحلیل وب است که به صورت رایگان توسط گوگل ارائه میشود.
کد html گفته شده را میتوانید از بخش installation instructions آنالیتیکس کپی کنید. روی دکمه View Tag instructions بزنید تا کد GA4 برای شما نمایش داده شود. در تصویر بالا، ستون سمت چپ اندازه گروه انتخابی را نشان میدهد. تاریخ جذب در این بخش بر اساس اندازه گروه بهدستههای مختلف طبقهبندی شده است. اگر همه مراحل را بهدرستی انجام داده باشید، بخش Users right now باید هر ۱۵ ثانیه یکبار با شمارش تعداد جدید کاربران بهروزرسانی شود. در صورت لزوم میتوانید رویداد جدیدی را بهعنوان تبدیل علامتگذاری کنید.
خیر، اما از دادههای گوگل آنالیتیکس میتوانید برای بهبود سئو کمک های خوبی بگیرید اما به طور مستقیم ارتباطی با آن ندارد. اما شما به عنوان مسئول سئو نیز دارید تا استفاده های کاربردی از این ابزار را بدانید. این اقدامات باعث میشود گزارشهای دقیقتری برای بهینهسازی وبسایت خود دریافت کنید.
گوگل آنالیتیکس چیست؟
این دادهها بهطور ویژه در مورد هریک از بازدیدکنندگان مجزا و مختلف وبسایت جمعآوری میشوند. گوگل آنالیتیکس یک «شناسه کاربر» (User ID) تصادفی و یکتا برای هر بازدیدکننده جدید وبسایت میسازد. درصورتی که یکی از کاربران قدیمی در آینده مجددا از وبسایت شما بازدید کند، آنالیتیکس از طریق شناسه کاربر متوجه این موضوع میشود.
برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید. چطور میتوانید بفهمید کاربر در وبسایت شما چه چیزهایی را جستجو کرده است؟ به آسانی. در مقاله های آینده حتما در رابطه با نرخ تبدیل توضیحات مفصل و کاربردی را خواهم داد. نرخ تبدیل متریک بسیاری مهمی است که همه ما به دنبال بهبود آن هستیم.
شکاف کلمات کلیدی در سمراش لیستی از سایتها و کلمات و دادههایی را نشان میدهد که سایتهای رقیب در آنها رتبههای بهتری کسب کرده است. به کمک فیلترهای این بخش، میتوان کلماتی را پیدا کرد که تأثیر بالایی بر بهینه بودن سایت برای موتورهای جستوجو دارند. در این بخش از سرچ کنسول، آدرس یک صفحه از سایت بهطورکلی بررسی میشود و وضعیت آن را نمایش میدهد. نحوه رندر Render شدن صفحه توسط گوگل، وضعیت ایندکس Index شدن برای گوگل در این قسمت قابلمشاهده است. در این قسمت از سرچ کنسول، گزارشی کلی از وضعیت کوئری های سایت خود را میتوانید مشاهده کنید. کلمات کلیدی در نتایج جستوجوهای سایتها که منجر به بازدید سایت شما شدهاند نیز در این قسمت قرار میگیرند.
برای پیوند دادن این ابزارهای اضافی، باید به بخش Product Linking در بخش Property Settings دسترسی پیدا کنید. ابزارهای موجود برای پیوند دادن در آنجا ذکر شده است و شما به سادگی و با پیروی از دستورالعملهای ارائه شده، میتوانید با اتصال این ابزارها با یکدیگر، دادههای این ابزارها را با هم به اشتراک بگذارید. همانطور که در قسمت بالای تصویر مشاهده میکنید امکان اتصال این افزونه با سایر سرویسهای گوگل نظیر سرچ کنسول و گوگل ادسنس وجود دارد. مراحل اتصال سایر سرویسها به افزونه، مشابه گوگل آنالیز میباشد.
چگونه گوگل آنالیتیکس را بر روی وبسایت خود نصب کنم؟
اما اگر نسخه GA4 را نصب کردهاید و تنها به property آنالیتیکس نسخه قبلی نیاز دارید، گزینه Create a Universal Analytics property only را انتخاب کنید. این بخش به بررسی ترافیک جذب شدۀ شما از طریق تبلیغات خود گوگل میپردازد و تنها در صورتی به کار شما میآید که بخواهید در این موتور جستجو تبلیغ کنید. اگر تبلیغات گوگل داشته باشید میتوانید ببینید که هر کمپین شما چقدر کلیک گرفته، چقدر هزینه برداشته و چه مقدار ترافیک جذب کرده است.
۱۴. افزونه Clicky Analytics ساده و سریع
سایر خدمات و اطلاعات مهم در رابطه با وبسایت در سایت الکسا موجود هست که بیشتر برای بهبود سئو به کار میرود. این ابزار، مهمترین وسیله برای ارزیابی سئو سایت محسوب میشود. برخلاف آنالیتیکز، در این ابزار دیگر خبری از رد پای کاربر وجود ندارد و سرچ کنسول مستقیماً با سایت طرف است. همچنین سرچ کنسول که در ابتدا گوگل وبمستر تولز شناخته میشد، نسبت به آنالیتیکز که در سال 2005 معرفیشده، جوانتر است.
داشبوردهای قابل تنظیم نیز در ویژگیهای مختلف Google Analytics به عنوان ویژگی فرعی آنها موجود است. چند مورد از گزارشهایی که در بخشهای قبلی بررسی کردیم، دادههایی در مورد کنش و تعامل بازدیدکنندگان با وبسایت فراهم میکردند. گزارش Behavior اطلاعات دقیقتری در مورد نحوه تعامل کاربران با وبسایت ارائه میدهد. در بخش Overview این گزارش اطلاعاتی در مورد بازدید صفحات، مدت زمان هر نشست و نرخ پرش بههمراه دیگر جزییات رفتار کاربران را به شما نشان میدهد. گزارشهای بخش Real-Time همزمان با دریافت درخواستهای جدید توسط گوگل آنالیتیکس بهطور دائم بهروزرسانی میشوند. این داشبورد شما را در جریان نحوه بازدید محتوا توسط کاربر قرار میدهد و دیدگاههایی را در مورد کاربران در اختیار شما قرار میدهد.
نظر شما درباره استفاده از افزونه آنالیز وردپرس چیست؟ آیا از وبسایت گوگل آنالیتیکس استفاده میکنید یا افزونههای محبوب آنالیز وردپرس را ترجیح میدهید؟ دیدگاه خود را ازطریق کامنت با ما بهاشتراک بگذارید. افزونه Conversios.io روی ویژگیهایی از گوگل آنالیتیکس تمرکز دارد که برای فروشگاههای اینترنتی پیشرفته مناسب است. اگر دنبال افزونه Google Analytics برای تحلیل اطلاعات فروشگاه اینترنتی خود هستید، افزونه رایگان Conversios.io بهخوبی نیازهای شما را برطرف میکند. با این افزونه میتوانید بر رویدادهای مربوط به جاوااسکریپت نظارت و حملهها و نفوذهای غیرمجاز را شناسایی و کمپینهای ایمیل مارکتینگ خود را تجزیهوتحلیل کنید.
از مطلبی که نوشته بودین خوشم اومد امیدوارم این اینترنت رو از ما نگیرن. اینجا هر چیزی که میخوایم پیدا میشه و کسایی مثل شما با ارائه مطلبای بدردبخور دارن بهمون کمک میکنن که کارمون سریع تر راه بیفته. حتی دیدم واسه لوله بازکنی برچسب دیگه نیازی نمیشه و با دوتا کلیک ساده میشه چاه بازکن پیدا کرد! دم همگی شما صاحبای سایت های مختلف گرم که اینطوری کارمون رو راحت کردین. رفتارهای کاربری به شما این امکان ار خواهد داد که بر اساس خواست آنها تغییراتی اعمال نمایید.
گوگل آنالیتیکس دادههای کاربر را از هر بازدیدکننده وبسایت با استفاده از تگهای صفحه به دست میآورد. این تگ در مرورگر وب هر بازدیدکننده اجرا میشود و دادهها را جمعآوری کرده و به یکی از سرورهای جمع آوری دادههای گوگل ارسال میکند. سپس Google Analytics میتواند گزارشهای قابل تنظیم برای ردیابی و نمایش دادههایی مانند تعداد کاربران، نرخ پرش، میانگین مدتی که در یک صفحه گذراندهاند، بازدید از صفحه، تکمیل اهداف و موارد دیگر تولید کند.
قاعدتا داشتن پکیجهای تبلیغاتی یک راه عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است، اما بدون داشتن ابزاری همچون آنالیتیکس، نمیتوانید مطلع شوید که آیا این پکیجهای تبلیغاتی برای سایت شما مفید بوده یا خیر . دستیابی به این اطلاعات شاید در نگاه اول ارزش چندانی نداشته باشد، اما دانستن تمامی این موارد میتواند به بهبود سایت شما برای تبدیل کاربر به مشتری کمک کند. گزارش Behavior برای ارزیابی عملکرد صفحات مختلف در وبسایت اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال در گزارش Site Content میتوانید وضعیت شاخصهای مختلف را برای صفحات وبسایت بررسی کنید. «بخشبندی مخاطبان» (Audience Segmentation) یکی از فاکتورهای کلیدی در استراتژی بازاریابی است.
در این قسمت اگر قبلاً از Universal Analytics استفاده کردهاید، مگ سئو در این مرحله میتوانید با انتخاب کردن گزینه Show advanced option آدرس دامنه سایت خودتان را وارد نمایید. در غیر این صورت بهتر است توجهی به این بخش نداشته باشید و از این مرحله رد شوید. در باکس Account details باید یک نام دلخواه برای اکانت خود انتخاب کنید.
مسیر تبدیل شدن یک کاربر عادی سایت به مشتری، دقیقا به چه صورت بوده است؟
به تعداد کل دفعاتی که یک صفحه مشخص مورد بازدید قرار گرفت گفته میشود. البته اگر کاربری به طور مکرر از صفحات بازدید کرده باشد هم در این برآورد محاسبه میگردد. در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره شده که گوگل انالیتیکس ابزاری قوی برای آنالیز وبسایت و یا اپلیکیشنهای شما است.
این یعنی جنگ سایتها برای سئو، که از این رونمایی به بعد بسیار خشنتر شد. پرورش این سایت هم با رفع نواقص و اشکالات و کمبود آن صورت میگیرد. بدون اغراق میتوان گفت افزونه Monsterinsights پادشاه افزونههای گوگل آنالیتیکس در وردپرس است. در پاسخ به اینکه افزونه Monsterinsights چیست، میتوانیم بگوییم که افزونهای همهفنحریف برای آنالیز و تحلیل وبسایت بهشمار میرود. این افزونه با بیش از سهمیلیون نصب فعال جزو افزونههای محبوب گوگل آنالیتیکس وردپرس است. ابزارهای آنالیز وب سایت مانند Ahrefs یا SEMrush به شما امکان می دهند تا عملکرد سایت های رقیب را نیز تحلیل کنید.
- در ابتدا بر روی لینک Google Analytics کلیک کرده و گزینه Get Started today را انتخاب نمایید. {
- اسنپ شات بهطور خاص بر روی یک صفحه از وبسایت تمرکز میکند و فرایندهای آن با کاربران را ضبط میکند. |}
- داده های جمع آوری شده از طریق تجزیه و تحلیل وب ممکن است شامل منابع ترافیک، سایت های ارجاع دهنده، بازدید از صفحه، مسیرهای طی شده و نرخ تبدیل باشد. {
- نسخه اصلی افزونه رایگان است؛ اما افزونههای دیگری دارد (Add-on) که با اضافهکردن آنها میتوانید از افزونه اصلی نهایت استفاده را ببرید. |}
- برای آشنایی با این دوره وارد صفحه دوره جامع گوگل آنالیتیکس شوید. {
- افزونههای زیادی وجود دارند که میتوانید از آنها برای تجزیهوتحلیل وبسایتتان استفاده کنید. |}
همچنین، چندین وبسایت را با داشتن یک حساب کاربری در Matomo میتوانید مدیریت و بررسی کنید. نکته مهم دیگر اینکه با نسخه موبایل این افزونه، در هر زمان و مکان به گزارشها بهراحتی دسترسی خواهید داشت. همین امر، آن را تبدیل به بهترین افزونه وردپرس Google Analytics کرده است. اگر کد را بهدرستی در افزونه قرار داده باشید، افزونه اطلاعات جزئی از دیتای آنالیتیکس را در داشبورد وبسایت وردپرسیتان به شما نشان میدهد.
تنها برای آن میزان از منابع سختافزاری که نیاز دارید هزینه میپردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینههای غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسیهای بیشتر از یکهاست ابری. انتخاب ابزار مناسب و استفاده مداوم و هوشمندانه از آن ها به شما کمک می کند تا سایت خود را بهبود بخشیده و در رقابت آنلاین موفق تر باشید. بررسی کنید که آیا ابزار مورد نظر شما پشتیبانی قوی و منابع آموزشی مناسبی دارد تا در صورت بروز مشکلات یا سوالات بتوانید از آن ها کمک بگیرید. برای مثال، اگر از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده می کنید، باید بررسی کنید که آیا ابزار مورد نظر با این سیستم سازگار است یا خیر. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یکی از عوامل کلیدی در جذب ترافیک ارگانیک است.
چگونه الگوریتم های سئو بر جایگاه شما تاثیر می گذارند؟
همچنین با بررسی گزارشهای Behavior میتوانید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده و برای حذف بعضی از صفحات برنامهریزی کنید. دیگر گزارشهای داشبورد Acquisition امکان تحلیل دادهها را با روشهای مختلفی برای شما فراهم میکند. برای مثال بخش All Traffic به شما میگوید ترافیک وبسایت دقیقا شامل چه بخشهایی است.
از دیگر ابزارهای بهبود سئو محسوب میشود که بازهم برای استفاده از آن باید برای خرید اشتراک ویژه، هزینه پرداخت کنید. البته این سرویس یک دوره دوهفتهای رایگان و آزمایشی را در اختیار وبمسترها میگذارد که همین امکان هم بسیار مفید است؛ مانند سایر ابزارها، ای اچ رفز نیز امکانات مختلف و مشابهی دارد. تحلیل رقبا، جستوجوی بک لینکها، بررسی محتوا و نظارت بررسی بر وب امکاناتی است که با تهیه اشتراک ارائه میکند. ماز هم یک ابزار برای بررسی و اعلام نتیجه برای بهبود سئو محسوب میشود.
از این پلاگین برای نصب گوگل آنالیتکیس در وردپرس و نمایش اطلاعات آن در داشبورد وردپرس استفاده میشود. کارهای بسیار بیشتری نیز میتوان با آن انجام داد که با دیدن تنظیمات میتوانید از آنها استفاده کنید. در صورتی که اکانت آنالیتیکس را برای اولین بار برای دامنه مورد نظرتان میسازید، گزینه Create both a Google Analytics 4 and a Universal Analytics property را انتخاب کنید تا هردو property برای شما نصب شود.
8- در آخر نوع پلتفرمی که میخواهید در آن فعالیت کنید را مشخص میکنید. 3- در این مرحله باید نام وب سایتتان را در باکس Property details بنویسید. حتما اقدامات مهمی که در مقاله ۹ کار مهم برای شروع با گوگل آنالیتیکس گفتیم را به عنوان قدم دوم یاد بگیرید. با متصل کردن سیستم جستجوی داخلی سایت به گوگل آنالیز، شما میتوانید اطلاعات دقیقی را در مورد جستجوهای انجام شده در سایت خود مشاهده نمایید.
مشتریان HubSpot همچنین به برنامه عملکرد صفحه، گزارش منابع و برنامه کلمه کلیدی دسترسی دارند. پلت فرم بازاریابی HubSpot ابزارهایی را برای جستجوی کلیدواژه ها، نظارت بر عملکرد آنها، ردیابی رشد جستجوی ارگانیک و تشخیص صفحات که ممکن است به طور کامل بهینه سازی نشده باشد، فراهم می کند. مراقب خطاهای نمایه سازی باشید.GWT به شما این امکان را می دهد که ببینید از زمان آخرین خزیدن سایت چه تعداد از صفحات وب سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است.
برای انجام این کار میتوانید در حساب گوگل آنالیتیکس خود به سایر کاربران اجازه دسترسی دهید و تنظیمات مختلف برای سطوح دسترسی هر کاربر را اعمال کنید. می توانید این کار را در بخش Account User Management واقع در Property Setting یا View Userدر قسمت Management واقع در قسمت View از Property Setting انجام دهید. اگر برای سئو سایت وردپرسی خود از افزونه سئوی رنک مث استفاده میکنید امکان نصب گوگل آنالیتیکس به کمک این افزونه نیز وجود دارد. برای اینکه الکسا به سایت شما رتبه بدهد، باید نوارابزار آن را نصب و فعال کنید. این ابزار در طی یک دوره سایت شما را کامل بررسی میکند و به آن رتبه میدهد.
Monthly Volume, Organic CTR, SERP Analysis, Mentions نیز بخشهای این قسمت محسوب میشوند. این بخش از داده نشان میدهد که بر اساس سرمایه و هزینههای مختلفی که برای سایت انجام دادهاید چه میزان از این هزینهها برگشته است و درآمدتان از سایت چقدر است. ممکن است این نوع اطلاعات در یک سایت کم و در سایتی بسیار زیاد باشد. این یعنی بر اساس سایت و زمینهای که فعالیت میکند، میزان این دادهها فرق میکند. مثلاً سایتی در صفحات خود تبلیغ دارد و سایتی ندارد و بدیهی است سایتی که تبلیغ دارد حجم داده مربوط به اطلاعات تبدیل آن نسبت به دیگری بیشتر است. این نوع داده نشان میدهد که کاربران سایت به چه راه و روشی سایت شما را پیدا کردهاند و وارد شدهاند.
تحلیل رفتار کاربران در سایت رقبا
فراموش نکنید که محدودیتهای موجود در نسخه رایگان این افزونه را نیز نمیتوان نادیده گرفت. افزونه Conversion فقط محصولات ساده را پشتیبانی میکند و با برخی از قالبهای وردپرس نیز همخوانی ندارد؛ بنابراین، قبل از نصب افزونه مطمئن شوید که با نسخه وردپرس شما سازگار باشد. اما ابزارهای پیچیده تر مانند Adobe Analytics یا Matomo نیاز به آموزش و تخصص بیشتری دارند. انتخاب ابزاری که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید، به شما کمک می کند تا سریع تر به نتایج مورد نظر دست یابید. ابزارهای پیشرفته تر مانند Adobe Analytics یا SEMrush نیاز به اشتراک ماهیانه دارند و بیشتر برای کسب وکارهای بزرگ تر توصیه می شوند. بر اساس بودجه خود، ابزاری را انتخاب کنید که نه تنها نیازهای فعلی شما را پوشش دهد، بلکه بتوانید در آینده نیز از آن بهره برداری کنید.
بعدازاینکه مراحل اصلی راهاندازی آن یعنی طراحی وبسایت، خرید هاست و دامنه صورت گرفت، باید باقی موارد موردنیاز را تهیه کنیم؛ مثل محتوا و بازدید. در نهایت، ترکیب ابزارهای مختلف و استفاده از داده های چندمنظوره به شما این امکان را می دهد تا به دیدگاهی جامع از عملکرد سایت دست یابید و بتوانید به طور مستمر بهینه سازی های لازم را انجام دهید. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب ابزار آنالیز، سادگی استفاده و یادگیری آن است.
قبل از هر چیز حواستان باشد که گوگل آنالیتیکس در ایران غیر فعال است،بنابراین باید از تنها راه موجود برای تغییر IP استفاده کنید. بنابراین برای شروع کار با این ابزار از فیلترشکن استفاده کنید. اگر در سایتتان درگاه پرداخت دارید و کاربر باید پرداختی انجام دهد، اکانت گوگل آنالیتیکس شما نمیتواند به خوبی منبع ترافیکی که منجر به پرداخت شده را تشخیص دهد. به به ???? تا این لحظه در آنالیتیپس بیش از ۳۰ مطلب تخصصی و کاربردی در رابطه با گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر منتشر کردهایم. همه هدف ما این است که بعد از هر مطلب حتما کاری برای انجام دادن داشته باشید و مطالب علاوه بر ساده بودن به صورت عملی به شما کمک کند و روی این موارد حساسیت جدی داشتهایم. پس اگر دنبال آموزش آنالیتیکس با زبان فارسی هستید، این مقالات را از دست ندهید.
پیوندهای خود را پیگیری کنید.با توجه به اینکه بک لینک ها هنوز برای هر استراتژی SEO SaaS بسیار مهم هستند، بخش پیوندهای GWT یکی از با ارزش ترین ابزارهای آن است. نه تنها میتوانید تعداد کل بک لینکهای وبسایت خود را مشاهده کنید، بلکه میتوانید ببینید که کدام دامنهها به شما پیوند میدهند و انکر تکستهایی که برای انجام آن استفاده میکنند. تجزیه و تحلیل وب همچنین می تواند محتوا و استراتژی سئوی شما را شکل دهد. با نگاهی به پست های پربازدید خود، می توانید شروع به شناسایی انواع محتوا و موضوعاتی کنید که بهترین عملکرد را در بین مخاطبان خود دارند. تجزیه و تحلیل فایل لاگ که به عنوان مدیریت گزارش نیز شناخته می شود، فرآیند تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از فایل های گزارش برای نظارت، عیب یابی و گزارش عملکرد یک وب سایت است. فایلهای گزارش تقریباً هر اقدامی را که روی سرور شبکه انجام میشود، مانند وب سرور، سرور ایمیل، سرور پایگاه داده یا سرور فایل، نگهداری میکنند.
{2- آموزش گوگل آنالیتیکس سایت conversionxl
|}3- دورهها (Sessions) دوره معمولا مدت زمانی است که کاربر در وب سایت شما فعال است. این تعاملات معمولا طی یک دوره حساب میشوند و در اختیار شما گذاشته میشود. در همه گزارشهای گوگل آنالیتیکس، دایمنشنها سطرهای گزارش و متریکها ستونهای گزارشها را تشکیل میدهند. در این گزارش میتوانید تمام جزییات و اطلاعات مربوط به منبع ورود کاربر به سایت را ببینید. در گزارش custom alert گوگل آنالیتیکس میتوانید تنظیم کنید که آنالتیکیس اتفاقات را برایتان ایمیل کند تا اولین نفر از آن خبردار شوید.
{عبارت مورد نیاز در استفاده از گوگل آنالیتیکس چیست؟
|}همانطور که در بالا به آن اشاره شد نیاز است که پس از نصب گوگل انالیتیکس رو حساب جیمیل خود آن را به سایت متصل کنید. در ادامه نصب گوگل آنالیتیکس به صورت تصویری را به شما آموزش میدهیم. شما متخصص گوگل آنالیتیکز هستید و به راحتی از هر نموداری مطلع میباشید، اما مشتریان شما قادر به درک این موارد نخواهند بود. بنابراین ارائه اطلاعات به شکلی که برای مشتری قابل درک باشد، امری اساسی برای قانع کردن آنها در پیشرفت سئو سایت است. برگه مخاطب نمودارهایی را ارائه میدهد که درصد بازدیدکنندگان جدید در مقابل بازدیدکنندگان بازگشتی ( افرادی که مجدد به سایت شما مراجعه میکنند) و نحوه نوسانات ترافیک در یک دوره زمانی خاص را نشان میدهد.
با این ابزار میتوانید بفهمید چه کسانی به سایت شما مراجعه میکنند، از چه کانالهایی وارد میشوند و کدام صفحات برای آنها جذابتر است. این اطلاعات به کسبوکارها اجازه میدهد تا استراتژیهای بازاریابی خود را بر اساس دادههای واقعی تنظیم کنند. برای مثال، اگر متوجه شوید که بیشتر ترافیک شما از دستگاههای موبایل است، میتوانید طراحی سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید. همچنین، گوگل آنالیتیکس به شما کمک میکند تا بازگشت سرمایه (ROI) کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کنید.
این اهداف میتوانند شامل خرید در وبسایت، اضافه کردن یک مشترک جدید به لیست ایمیل یا رسیدن به نقطه عطف جدیدی برای افزایش فروش باشند. این قابلیت به شما کمک میکند تا از پیشرفت کمپینهای بازاریابی مطلع شوید. به همین ترتیب “Web Beacon” تکنیکی است که در صفحات وب و ایمیل استفاده میشود تا بهطور نامحسوس (معمولاً نامرئی) اینکه کاربر به چه محتواهایی دسترسی داشته است، مورد بررسی قرار گیرد. وب بیکنها معمولاً توسط “Third Party” برای نظارت بر فعالیت کاربران در یک سایت بهمنظور تجزیهوتحلیل وب یا برچسب گذاری صفحه استفاده میشود.
- ۰ ۰
- ۰ نظر